Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

CISO

Stationsstraat 4, 4001 CE Tiel, Nederland

Sluit over 6 dagen
125 8 Gelderland

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

15 okt 2026

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

25 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De CISO is verantwoordelijk voor het vertalen van de resultaten van de 0-meting BIO 2.0 naar concrete verbetermaatregelen en beleid. De CISO zorgt ervoor dat de organisatie voldoet aan de Baseline Informatiebeveiliging Overheid en borgt dat verbeteracties planmatig worden opgepakt en uitgevoerd.

Deze opdracht is geschikt voor uitvoering door een zzp’er en komt niet in strijd met de Wet DBA, omdat:

  • De CISO voert de opdracht zelfstandig en resultaatgericht uit.

  • Er is geen sprake van een gezagsverhouding: de CISO adviseert onafhankelijk en bepaalt zelf hoe de werkzaamheden worden uitgevoerd.

  • De werkzaamheden hebben een afgebakend en tijdelijk karakter (gericht op opvolging van de 0-meting BIO 2.0 en implementatie van verbeterpunten).

  • De CISO werkt niet structureel geïntegreerd in de lijnorganisatie, maar als externe adviseur.

  • Er is ruimte voor eigen invulling van werkmethoden, planning en aanpak, binnen de afgesproken resultaten en termijnen.

Eisen

  • Minimaal een aantoonbare afgeronde (post) hbo bachelor opleiding in informatiebeveiliging of auditing;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een CISO-rol in de publieke sector;

  • Aantoonbare werkervaring met de BIO 2.0, benoem duidelijk waar dit is opgedaan.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een CISO-rol in de publieke sector (40 punten);

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring het vertalen van de resultaten van de 0-meting BIO 2.0 naar concrete verbetermaatregelen en beleid, benoem duidelijk waar dit is opgedaan (25 punten);

  • Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee (35 punten);

    • tot €105 (35 punten);

    • van €105 tot 117,50 (20 punten);

    • van €117,50 tot €125 (10 punten);

    • hoger dan €125 (0 punten).

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden en in staat om complexe materie begrijpelijk te maken voor bestuurders en medewerkers.

  • Resultaatgericht, analytisch en in staat om verbeterpunten om te zetten naar praktische acties.

Organisatie en team

De organisatie Belastingsamenwerking Rivierenland (BSR) is een vooruitstrevend samenwerkingsverband op het gebied van lokale belastingen. BSR verzorgt het heffen en invorderen van gemeentelijke en waterschap belastingen en de uitvoering van de Wet WOZ en de Wet BAG voor haar deelnemers, te weten Waterschap Rivierenland, Avri en de gemeenten Culemborg, Gorinchem, IJsselstein, Maasdriel, Montfoort, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Wijk bij Duurstede. BSR is een innovatieve, professionele en dynamische organisatie waarbij klantgerichte en efficiënte dienstverlening hoog in het vaandel staat. Wij kennen een platte organisatiestructuur, wat zich kenmerkt in een informele sfeer, toegankelijk management, korte lijnen, snelle besluitvorming en veel verantwoordelijkheid en inbreng binnen je eigen functie. Daarnaast is er veel aandacht voor vitaliteit en persoonlijke ontwikkeling, Ook is er volop ruimte om je uren flexibel in te vullen, wij omarmen het plaats- en tijdonafhankelijk werken. Tegelijkertijd beschikken wij over een enorm gaaf en veelzijdig kantoorpand in het hartje van Tiel, waarin volop ruimte is voor kennisdeling, innovatie en gezelligheid. Dit maakt dat veel collega’s ook erg graag op kantoor zijn.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 7 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 3 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur