Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland
Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
-Publicatiedatum:
25 sept 2025De gemeenten Hattem, Heerde en Oldebroek (H2O) werken samen op het gebied van informatisering en automatisering (I&A). Bij H2O omarmen we de digitale transformatie en werken we hard aan de optimalisatie van onze gemeentelijke dienstverlening. Een essentieel onderdeel hiervan is ons zaaksysteem Djuma, dat een centrale rol speelt in onze dagelijkse processen.
Djuma is vorig jaar geïnstalleerd, samen met onmisbare applicaties zoals de elektronische handtekening, anonimiseringstool, documentengenerator en belangrijke koppelingen met onze backofficesystemen. Wat nog rest is de juiste inrichting en uitbreiding en verbetering van de processen, waarbij we uitgaan van zoveel mogelijk generieke processen binnen H2O. Hiermee willen we een grote efficiencyslag behalen.
In deze opdracht zorg jij ervoor dat de werkzaamheden uit het project Zaakgericht Werken soepel worden opgepakt door Functioneel Beheer, je initieert verbeteringen en zorgt voor (her)inrichting van uniforme beheerprocessen.
Ben jij in staat je leiderschap te tonen en functioneel beheerders te motiveren en inspireren? Heb jij goede communicatieve en organisatorische vaardigheden, en heb je kennis van Djuma? Dan zijn we op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Je coördineert het functioneel beheer van Djuma.
Je ondersteunt bij het oplossen van (eerstelijns) problemen en zorgt dat Djuma probleemloos werkt.
Je coördineert bij storingen en geeft wijzigingen door aan ICT en leveranciers.
Je stelt procedures en werkinstructies op voor functioneel beheer.
Je stemt af met stakeholders en key-users.
Je traint, je begeleidt en je faciliteert de key-users/eindgebruikers.
Je zorgt voor een goede overgang van de projectorganisatie Zaakgericht werken naar de lijnorganisatie, zodat het aansluit bij de werkwijze van de 3 organisaties.
Je inventariseert wensen van de 3 organisaties en past applicaties aan binnen de vastgestelde kaders.
Je zorgt voor een betere informatievoorziening voor de 3 gemeenten.
Je bewaakt de voortgang, signaleert knelpunten en handelt ernaar.
Je adviseert over huidige en toekomstige ontwikkelingen.
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBObachelor niveau richting Informatica;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Projectleider met implementatie van een Zaaksysteem;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met zaaksysteem Djuma bij een gemeente;
4. Beschikbaar per 1 oktober 2025 voor 24 uur per week;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de coördinatie en (her)inrichting van functioneel beheer (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Djuma (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de regio in de afgelopen 6 jaar (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met TOPdesk (20 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Analytisch vermogen om behoeften te vertalen naar beheerinrichting.
Luisteren, enthousiasmeren, binden én verbinden.
Zelfstandig, proactief, flexibel en resultaatgericht.
Communicatieve en organisatorische vaardigheden.
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek:
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 6 oktober 2025 09:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 3 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.