Adviseur Wonen

Dijkstraat 11, 6658 AG Beneden-Leeuwen, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 16 tot 24 Gelderland

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

26 sept 2025

Omschrijving

Als enthousiaste beleidsadviseur wonen houd je je bezig met alles wat met wonen te maken heeft in onze mooie landelijke gemeente.

Taken en Verantwoordelijkheden:

  • Je adviseert het college van burgemeester en wethouders over inhoudelijke dossiers en beleidsdoelen op het gebied van Wonen.

  • Jij bewaakt doelen en ambities uit de Woonvisie, geeft heldere adviezen bij woningbouwinitiatieven, stelt een Volkshuisvestingsprogramma op en geeft hier uitvoering aan. Maar ook onderwerpen als de Woondeal, flexwoningen, huisvesting voor internationale werknemers en prestatieafspraken met de woningstichting behoren tot de onderwerpen.

  • Je onderzoekt de woningmarkt en vertaalt regelgeving en ontwikkelingen naar onze situatie.

  • Zowel in- als extern onderhoud je goed contact en weet iedereen je gemakkelijk te vinden. Zo overleg je bijvoorbeeld regelmatig met de woningstichting en stem je goed af met je regionale collega’s via het regionale overleg én uiteraard ook met je collega’s.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van sociale geografie, bestuurskunde of planologie;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als adviseur op het gebied van wonen/volkshuisvesting binnen een gemeente of woningcorporatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur binnen een gemeente op het gebied van volkshuisvesting/wonen (50 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het opstellen van een Volkshuisvestingsprogramma zoals bedoeld onder de Omgevingswet (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een Woonvisie (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren bij een gebiedsontwikkeling, benoem duidelijk waar dit is opgedaan (10 punten).

Competenties

  • Integraal denken

  • Flexibel

  • Analytisch

  • Zelfstandig

  • Pro-actief

  • Doortastend

Organisatie en team

De gemeente West Maas en Waal is te vinden in het meest westelijke deel van het Land van Maas en Waal en telt ruim 20.000 inwoners. De rivieren de Maas en de Waal vormen zowel in zuidelijke als in noordelijke richting de natuurlijke grens. In 1984 is deze gemeente ontstaan na de herindeling van de gemeenten Appeltern, Dreumel en Wamel. Vanaf dat moment bestaat de gemeente uit de dorpen: Alphen, Altforst, Appeltern, Beneden-Leeuwen, Boven-Leeuwen, Dreumel, Maasbommel en Wamel.

Binnen de ambtelijke organisatie werken ongeveer 120 medewerkers. Zij werken vanuit de kernwaarden Samen, Verantwoordelijk en Professioneel.

De organisatie is onderverdeeld in 5 teams:

  • Beheer Openbare Ruimte

  • Ruimte

  • Dienstverlening

  • Samenleving

  • Financiën & Control

Er is een managementteam, bestaande uit de gemeentesecretaris/algemeen directeur en teammanagers.

De gemeente West Maas en Waal heeft ervoor gekozen om als regiegemeente zelfstandig te blijven bestaan. Om dit te bereiken zijn er veranderingen binnen de organisatie doorgevoerd. Uitgangspunt is dat beleid in eigen huis wordt bepaald. Een aantal uitvoerende werkzaamheden worden door derden of in gezamenlijkheid met andere gemeenten/overheden uitgevoerd. Zo worden bijvoorbeeld de taken van het sociaal wijkteam uitgevoerd door Sterker Sociaal Werk, de gemeentelijke belastingen door de BSR (Belasting Samenwerking Rivierenland) en werken we samen met de ODR (Omgevingsdienst Rivierenland).

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 2 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 1 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg 
Is hybride werken mogelijk: Ja 

Overige informatie 

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen ja, laptop, telefoon.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur