senior integraal (bouw)projectmanager Gebiedsontwikkeling

UMC Utrecht

Heidelberglaan 100, 3584 CX Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Utrecht

Begindatum:

15 jun 2025

Einddatum:

15 feb 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

21 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Functietitel - Senior senior integraal (bouw)projectmanager Gebiedsontwikkeling

Zoek jij een functie waar je impact kunt maken op de toekomstige huisvesting en infrastructuur van de gezondheidszorg? UMC Utrecht biedt jou een unieke kans om leiding te geven aan de volledige gebiedsontwikkeling van het UMC Utrecht.

Omschrijving van de opdracht
Als senior integraal (bouw)projectmanager gebiedsontwikkeling bij UMC Utrecht ben je de drijvende kracht achter de projecten die de volledige transformatie van het complex en de bijbehorende campus met zich meebrengen. Het gaat hierbij om alle projecten die zich op het terrein maar buiten de muren van het ziekenhuis bevinden. De totale omvang van de projecten is meer dan € 100 mln. Het werkveld is een boeiende maar soms complexe omgeving met verschillende belangen van diverse stakeholders.

Als eerste moet nog dit jaar een Stedenbouwkundige Nota van Uitgangspunten en anterieure overeenkomst worden afgesloten die moet leiden tot een nieuw Omgevingsplan eind 2026. Het Ronald McDonald Huis krijgt vervangende nieuwbouw zodat op de bestaande locatie een Parkeergarage voor 2.600 plaatsen kan worden gerealiseerd. Daarbij wordt het gehele buitengebied opnieuw ingericht tot een ‘common green’ die de nieuwe hoofdentree goed ontsluit. Om dit mogelijk te maken ben je ook verantwoordelijk voor de (tijdelijke) parkeervoorzieningen en in samenwerking met de bouwprojectmanager voor de  bouwplaatsvoorzieningen in het gebied.

Tot ben je verantwoordelijk voor vervangende personeelshuisvesting (230 appartementen) in overleg met externe partners.

Je taken omvatten onder andere:

  • Algehele projectleiding: Je leidt het volledige traject van planvorming tot realisatie. Daarbij werk je nauw samen met de collega projectmanagers en interne adviseurs die zich bezighouden met de complete vernieuwbouw van de gebouwen.

  • RO-procedures: Je zorgt ervoor dat de RO procedures volgens planning tijdig gereed zijn.

  • Contractuele vastlegging: Je bent verantwoordelijk voor de noodzakelijke juridische overeenkomsten (o.a. anterieure overeenkomst, diverse koop-, verkoop- en erfpachtovereenkomsten)

  • Budgetbeheer: Je stelt het projectbudget op, bewaakt het nauwkeurig en stuurt bij waar nodig, zonder concessies te doen aan de kwaliteit.

  • Stakeholdermanagement: Je onderhoudt contacten met alle stakeholders waaronder gemeente, provincie, waterschap, RWS, de partners van het Utrecht Science Park, omwonenden en belangrijke medezeggeschapgremia van het UMC Utrecht.

  • Kwaliteitsbewaking: Je werkt in de planvormingsfase vooral samen met de gemeente om de nota van uitgangspunten en het omgevingsplan vorm te geven. Samen met onder andere het Facilitair Bedrijf formuleer je daarna programma’s van eisen en begeleid en bewaak je de ontwerpen en de realisatie, zodat ze binnen de vastgestelde kaders passen.

  • Verantwoording en governance: Je bereidt werk-, project- en stuurgroepen inhoudelijk voor en bent in staat om ook op RvB en RvT niveau te opereren.

 Hier ga je werken
Je wordt onderdeel van de Directie Bouw en Huisvesting, een sleutelafdeling binnen UMC Utrecht, verantwoordelijk voor alle grote vastgoed- en huisvestingsprojecten. Deze directie brengt de belangen, wensen en eisen van patiënten, medewerkers en studenten bij elkaar in de nieuw te realiseren huisvesting. Gericht op het optimaal functioneren van het UMC Utrecht als geheel. 

Verbouwing voor de zorg van morgen
De zorg verandert en het UMC Utrecht maakt zich klaar voor de toekomst. Dit omvat nieuwe werkmethodes, de uitgebreide toepassing van informatietechnologie en verbeterde huisvesting om processen te optimaliseren. Deze aanpassingen vereisen een omvangrijke renovatie van onze gebouwen op het Utrecht Science Park, met ongeveer 450.000 m2 aan ruimte, inclusief de directe omgeving. We hanteren een gefaseerd verbouwingsproces over een periode van 10-15 jaar, waarbij we erop gericht zijn onze diensten op het gebied van zorg, onderwijs en onderzoek zoveel mogelijk voort te zetten. Dit stelt unieke uitdagingen aan ontwerpers, bouwers, en aan onze patiënten, medewerkers en studenten.

Kandidaat omschrijving 

  • Opleiding:
    Minimaal een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een relevante richting zoals ruimtelijke ontwikkeling, vastgoed, planologie of een vergelijkbaar vakgebied.

  • Ervaring:
    Ten minste zeven jaar ervaring met het leiden van grootschalige gebiedsontwikkelingen (> € 50 mln) in een stedelijke context en de daarbij behorende planologische en vergunningstrajecten (incl. Omgevingswet) en aanbestedingen. Ervaring met maar in ieder geval nieuwsgierigheid naar duurzame, circulaire en klimaatbestendige gebiedsontwikkeling. De ideale kandidaat heeft ervaring van planvorming tot en met realisatie.

  • Vaardigheden:
    Uitstekende projectmanagementvaardigheden, inclusief budgetbeheer, en sterke communicatieve en leidinggevende capaciteiten. Je hebt kennis van methodieken zoals Prince2 of IPMA, en ervaring met projectmanagementsoftware zoals MS Projects of Primavera.

  • Eigenschappen:
    Je bent een teamspeler met bestuurlijke sensitiviteit en dus een ‘communicator’. Je bent kostenbewust, besluitvaardig en in staat om zelfstandig te werken. Je kunt schakelen met professionals uit verschillende vakgebieden en hebt een sterk financieel inzicht en gevoel voor verhoudingen en belangen.

Inzet
Het betreft een tijdelijke functie voor 24 uur per week voor een periode van een 8 maanden jaar met optie tot verlenging tot een jaar. Start per 15-6-2025 of zo snel als mogelijk. Voor deze functie is het noodzakelijk om twee dagen per week fysiek aanwezig te zijn in Utrecht (hiervan in ieder geval twee van de drie dagen zijnde: maandag, dinsdag of donderdag).  

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.

Eisen

  1. Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten).

  2. De kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een relevante richting zoals ruimtelijke ontwikkeling, vastgoed, planologie of een vergelijkbaar vakgebied.
    5 punten

  3. De kandidaat heeft ten minste zeven jaar ervaring met het leiden van grootschalige gebiedsontwikkelingen (> € 50 mln) in een stedelijke context en de daarbij behorende planologische en vergunningstrajecten (incl. Omgevingswet) en aanbestedingen. Ervaring met maar in ieder geval nieuwsgierigheid naar duurzame, circulaire en klimaatbestendige gebiedsontwikkeling + ervaring van planvorming tot en met realisatie.
    5 punten

  4. De kandidaat heeft uitstekende projectmanagementvaardigheden, inclusief budgetbeheer, en sterke communicatieve en leidinggevende capaciteiten. Je hebt kennis van methodieken zoals Prince2 of IPMA, en ervaring met projectmanagementsoftware zoals MS Projects of Primavera.
    5 punten

  5. De kandidaat is een teamspeler met bestuurlijke sensitiviteit en dus een ‘communicator’. Je bent kostenbewust, besluitvaardig en in staat om zelfstandig te werken. Je kunt schakelen met professionals uit verschillende vakgebieden en hebt een sterk financieel inzicht en gevoel voor verhoudingen en belangen.
    5 punten

  6. Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1 punt

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.