Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Jeugdprofessional

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

1 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het Jeugdteam ondersteunt gezinnen in Soest met een of meerdere hulpvragen bij het opvoeden en opgroeien. Het team bestaat uit circa 17 gezinscoaches. Ieder heeft eigen expertise op het gebied van onder meer j-GGZ, autisme, LVB, veiligheid en vormen van huiselijk geweld en kindermishandeling. Als jeugdprofessional sta jij gezinnen bij door samen te werken aan wat nodig is om problemen op te lossen, te verminderen of hanteerbaar te maken. Je doet onderzoek door gesprekken te voeren met ouders, jeugdige en externe partijen zoals scholen en huisartsen. Samen met het gezin stel je een plan van aanpak op. Eigen kracht van de inwoners en/of inzet van eigen netwerk hebben hierin altijd de voorkeur. In Soest is een breed scala aan sociale basisvoorzieningen inzetbaar. Is er meer nodig, dan bied je zelf ondersteuning waar mogelijk is. Waar nodig zet je aanvullende specialistische hulp in. In je onderzoek en betrokkenheid maak je veiligheidsinschattingen. Wanneer de veiligheid in een gezin niet geborgd kan worden werk je nauw samen met SAVE en Veilig Thuis.

Taken:

  • Bewaken van het overzicht en het behalen van hulpverleningsresultaten voor gezinnen.
  • Begeleiden van het gezin bij het realiseren van gestelde doelen, door inzet van het eigen netwerk, sociale basisinfrastructuur, eigen begeleiding en/of specialistische hulp.
  • Jij maakt samen met het gezin een plan van aanpak
  • Je houdt zicht op het veilig opgroeien van kinderen en werkt hierin samen met Save en Veilig Thuis.

Verantwoordelijkheden:

  • Het voeren van regie over het hulpverleningsproces;
  • Het inzetten van systeemgerichte en integrale begeleiding;
  • Het onderhouden van contacten met andere (zorg)professionals en instanties.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen de jeugdhulpverlening;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als gezinscoach, jeugdbeschermer of jeugdreclasseringswerker;
  • Aantoonbaar in het bezit van geldige SKJ registratie (benoem het registratienummer en de afloopdatum duidelijk in het cv);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gecertificeerde instelling of gemeente (40 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het werken met gezinnen waarbij huiselijk geweld en kindermishandeling een thema is, geef dit aan doormiddel van een voorbeeld; ( 30 punten);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting Social Work of Pedagogiek (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de Wet Meldcode en Signs of Safety en deze kunnen toepassen (10 punten).

Wensen en competenties

Wensen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Competenties

  • goede communicatieve, sociale en administratieve vaardigheden;
  • analyses kunnen maken;
  • structuur kunnen aanbrengen in crisisachtige situaties;
  • leiding kunnen nemen;
  • meervoudig partijdig kunnen zijn;
  • aansluiten bij inwoners en professionals met verschillende sociaaleconomische en culturele achtergronden, zowel telefonisch als persoonlijk;
  • kennis van digitale systemen (registratiesystemen, Microsoft 365 et cetera).
  • Kennis van de Sociale Kaart van de Regio Amersfoort (of deze snel eigen kunnen maken);
  • de ontwikkeling van jeugdigen;
  • vormen van kindermishandeling en huiselijk geweld;
  • contextueel en systeemgericht werken;
  • vrijwillige jeugdhulpverlening, drang en dwang (Jeugdbescherming).

Organisatie en team

De Uitvoeringsorganisatie Baarn Bunschoten Soest verzorgt alle taken rond Werk en Inkomen en de Zorgadministratie voor de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest. Daarnaast zijn we werkgever van alle collegas die werken in de lokale teams van de drie gemeenten. De organisatie is volop in beweging. We bouwen aan een krachtige uitvoeringsorganisatie waar wijzelf en onze opdrachtgevers trots op kunnen zijn. Dat doen we als professionals met respect voor onze klanten, voor de partners met wie we samenwerken en voor elkaar. Verantwoordelijkheden beleggen we zo laag mogelijk in de organisatie. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!

Het Jeugdteam ondersteunt gezinnen in Soest met een of meerdere hulpvragen bij het opvoeden en opgroeien. Het team bestaat uit circa 17 gezinscoaches.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 16 juli 2025 tussen 09.30 en 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. De gesprekken vinden op het gemeentehuis van Soest plaats.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 8 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 9 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 11 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur