Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker ontwikkeling III

Endelhovenlaan 1, 3601 GR Maarssen, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

14 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

30 jun 2025

Omschrijving

Senior beleidsadviseur Participatie (minimabeleid, inburgering en volwasseneducatie) Wil jij je binnen het sociaal domein inzetten voor mensen met een laag inkomen? Wil je bijdragen aan de vraag hoe wij als gemeente kwetsbare inwoners kunnen helpen om volwaardig mee te doen? Ben jij een sterke verbinder op het gebied van participatie, minimabeleid, laaggeletterdheid en inburgering? Heb je frisse ideeen en de drive om die ideeen zelf uit te voeren, samen met collegas? Dan zoeken wij jou.

Wat ga je doen?

Je bent (mede)verantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling van tactisch beleid op het gebied van inkomen, armoede- en minimabeleid, volwasseneneducatie en inburgering. Je zorgt voor implementatie en evaluatie van dit beleid binnen de uitvoering, in nauwe samenwerking met het management, kwaliteitsmedewerkers en uitvoerend beleidsmedewerkers. Je bent bestuurlijk aanspreekpunt voor college en raad en begeleidt de bestuurlijke besluitvorming. Je vertegenwoordigt de gemeente in externe overleggen en bereidt bestuurlijke overleggen binnen de regio voor. Maatschappelijke partners zien in jou een kundig en betrokken adviseur die proactief verbindingen legt en onderhoudt. Je bent verantwoordelijk voor de budgetten binnen jouw portefeuille en adviseert over, of initieert, inkooptrajecten en aanbestedingen binnen de regio. Je pakt de herontwikkeling van de handhavingsverordening op. Dit jaar nog ontwikkel je in samenwerking met de inburgeringsconsulenten een passende en duurzame invulling voor de machappelijke begeleiding van statushouders. Je neemt de rol van projectleider op je voor themas die vragen om een projectmatige aanpak. Je levert een bijdrage aan datagedreven werken, onder andere via de realisatie van dashboards (werk en inkomen, minimabeleid, schuldhulpverlening). Je levert input voor de planning-en-controlcyclus, zoals de SISA-verantwoording, begroting en jaarrekening. Je werkt actief mee aan de uitwerking en uitvoering van de beleidsagenda Sociaal Domein. Je werkt integraal samen met collegas van andere afdelingen en beleidsadviseurs op terreinen als Wmo, Jeugdwet, Participatiewet, gezondheid, welzijn/preventie, sport, cultuur en veiligheid.

Eisen

  • Nauwgezet werken
  • Meedenken in processen
  • Overzicht houden op budgetten en verantwoording
  • Goed samenwerken
  • Zelfstandig verantwoordelijkheid nemen
  • Omgevingsgericht zijn
  • Gesprekken voeren met initiatiefnemers
  • Belangen afwegen

Wensen en competenties

Wensen

  • Aanpakker die initiatief toont

Competenties

    Organisatie en team

    Niet bekend

    Gespreksinformatie

    Niet bekend

    Overige informatie

    Benodigd aantal professionals:

    uren:36

    Meer informatie
    Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
    Help
    Contact
    Help
    Hoe werkt het?
    Veelgestelde vragen
    Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
    Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
    Opdracht Adviseur Nina de Jong
    Nina de Jong
    Opdracht Adviseur