Beleidsadviseur Recreatie & Toerisme

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

Sluit over 5 dagen
110 16-20 Utrecht

Begindatum:

15 jul 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

28 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor de tijdelijke vervanging van onze huidige beleidsadviseur zoeken wij een ervaren professional op het gebied van recreatie en toerisme. Begin 2025 is de Visie Recreatie & Toerisme vastgesteld. De komende periode staat in het teken van het opstellen van een uitvoeringsagenda en het realiseren van concrete stappen in de uitvoering van deze visie.

Je speelt een sleutelrol in het versterken van het recreatieve aanbod en het creëren van een aantrekkelijke leef- en verblijfsomgeving voor inwoners en bezoekers. Je beschikt over vernieuwende ideeën en weet hoe je deze vertaalt naar concrete acties. Daarbij betrek je actief ondernemers en andere partners om samen de ambities uit de vastgestelde Visie Recreatie & Toerisme waar te maken.

De belangrijkste taken:

  • Het opstellen van de uitvoeringsagenda behorende bij de Visie Recreatie & Toerisme.

  • De verdere implementatie van het registratiesysteem voor toeristische verhuur.

  • Diverse werkzaamheden in het kader van de gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Stichtse Groenlanden, waaronder afstemming met partners, voorbereiding van bestuurlijke overleggen en het bijdragen aan gezamenlijke projecten.

Eisen

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van recreatie en toerisme;

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het beleidsveld recreatie & toerisme (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur op het gebied van recreatie en toerisme (15 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur Recreatie & Toerisme bij een gemeente of provincie (20 punten);

  3. Aantoonbare ervaring met het opstellen van uitvoeringsplannen (25 punten);

  4. Aantoonbare kennis van de regio De Ronde Venen en/of relevante netwerken binnen het recreatieve en toeristische veld in de regio (20 punten);

  5. Affiniteit met regionale samenwerkingen en gemeenschappelijke regelingen (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);

  6. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer én Fee (10 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht

  • Initiatiefrijk

  • Pragmatisch

  • Zelfstandige werkhouding

  • Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden

  • Sterke communicatieve vaardigheden

Organisatie en team

Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zon 45.000 mensen met plezier wonen en werken.In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collegas. Samen voor elkaar echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

Team
Als Beleidsadviseur Recreatie & Toerisme ga je aan de slag in het team Ruimte & Economie. Dit team heeft als opgave het ontwikkelen van ruimtelijk beleid. Vanuit verschillende disciplines zoals verkeer, duurzaamheid, wonen, economie en recreatie & toerisme leveren we een bijdrage aan integrale planvorming.

Jouw leidinggevende
Wij vinden het belangrijk dat jij nú al een inschatting maakt of onze stijl van leidinggeven bij jou past.

Onze 5 zekerheden; je teammanager…
1. geeft jou veel verantwoordelijkheid. Je hoort dus niet wát je moet doen maar waar we naartoe onderweg zijn. Aan jou de taak om dat te vertalen in je werk en dat van je team;
2. verdeelt de aandacht zo goed mogelijk over de teamleden. Zo weet je zeker dat je geen nummer bent;
3. leeft voor efficiënt werken. Dus zetten we je niet onnodig veel in de cc of in lange en/of doelloze vergaderingen;
4. staat voor je klaar. We zijn een lerende organisatie. Coaching en feedback is een vast onderdeel in de gesprekken met je leidinggevende. Want naast het werk staat ook persoonlijke ontwikkeling centraal;
5. bewaakt de balans formeel/informeel. Bij ons gaan werkplezier, goede sfeer en topprestaties samen.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 8 juli 2025 tussen 9.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Exacte werkdagen te bepalen in overleg. Voor kantoor functies waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere werkdagen.

Overig

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

 Meer informatie

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente De Ronde Venen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente De Ronde Venen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).   

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur