Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
5 apr 2026Publicatiedatum:
4 dec 2025Als financieel adviseur ondersteun je in de totstandkoming van (periodieke) rapportages, overzichten en verantwoordingsdocumenten. Je werkt onder de aansturing van de concerncontroller nauw samen met collega’s bij de financiële administratie van de gemeente Soest die momenteel de financiële ondersteuning verzorgen voor Eemkracht i.o.
Jouw werkzaamheden zijn onder meer de financiële beheersing van Eemkracht, (overlopende) activa en passiva, opstellen van de jaarrekening (de balans met toelichting en het balansdossier), opstellen van liquiditeitsprognoses en de afrekening met de 3 gemeenten die deelnemen in de gemeenschappelijke regeling BBS/Eemkracht i.o. De administratie is ingericht conform de voor gemeenten en een GR geldende wet- en regelgeving (BBV).
Je bent een van de aanspreekpunten voor de accountant. Je levert gegevens aan voor de interim- en jaarrekeningcontrole. Ook draag je bij aan het verder verbeteren van de interne processen en heb je een adviserende rol in het team.
Taken:
Opstellen jaarrekening en balansdossier BBS 2025;
Onderhouden van de begroting in SAP en ondersteunen bij de voorbereiding voor de begroting 2027;
Financieel beheer Eemkracht 2026 met een analyse van verbetermogelijkheden en advisering aan leidinggevenden;
Verdere inrichting en optimalisatie van systemen, zoals SAP iFinancien en Youforce (voor HRM).
Uitvoeringsorganisatie Eemkracht (opvolger van het huidige Uitvoeringsorganisatie BBS) voor de gemeenten Baarn, Bunschoten, Soest is gevormd om inwoners van de drie gemeenten als zij ondersteuning nodig hebben nog beter passende hulp bieden. Eemkracht voert een breed palet aan taken uit, van werk en inkomen en Wmo-voorzieningen tot begeleiding, jeugdhulp, leerplicht en leerlingenvervoer.
We werken nauw samen met de betrokken gemeenten en lokale welzijnspartijen, waarbij de hulpvraag van de inwoners centraal staat. Hierbij staan onze kernwaarden centraal: Betrokken, Samen en Professioneel.
Als uitvoeringsorganisatie (een gemeenschappelijke regeling, GR) werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk 15 december 2025 bericht.
2x 3 maanden
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.