Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2026Publicatiedatum:
2 dec 2025Als financieel adviseur draag je eraan bij dat onze gemeente financieel gezond blijft en dat de beschikbare middelen efficiënt worden ingezet voor projecten die de levenskwaliteit van onze inwoners verhogen. Jij bent de schakel tussen 1 of meerdere teams binnen het Sociaal domein en het team Financien. Je doet dit vanuit je financiele achtergrond en kijkt daarnaast ook mee naar de wereld achter de cijfers.
Werkzaamheden:
Voor 1 of meer teams binnen het Sociaal domein fungeren als financieel adviseur voor budgethouders. Een van de teams waarvoor we op zoek zijn naar een adviseur is het team Samen Leven (o.a. Participatiewet, minimabeleid, sociale basis);
Het adviseren en begeleiden tijdens de P&C processen, specifiek de jaarrekening;
Het opstellen van financiële rapportages, analyse, begrotingen en begrotingswijzigingen.
Daarnaast ligt er een specifieke opdracht om de implementatie van LIAS binnen Zeist verder uit te rollen.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in financiele richting;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur bij een overheidsinstelling;
Aantoonbare werkervaring met financieel advies binnen het sociaal domein;
Aantoonbare werkervaring met LIAS (beheer);
Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 32 uur per week.
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 500 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Het team Financiën geeft gevraagd en ongevraagd advies op de financiën en ondersteunt daarmee de organisatie met (strategische) advisering binnen de planning&control cyclus van de gemeente.
Het team bestaat uit 3 sub-teams:
Financieel advies
Financiële administratie
Inkoopadvies
Het is een hecht team waar mensen er voor elkaar zijn en elkaar helpen.
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling.
Stap 2: Selectie 3 CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 10 december 2025, vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 9 december 2025 bericht.
2x 6 maanden
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 3 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).