Logo van Gemeente Baarn
Logo van Gemeente Baarn

Senior Financieel Adviseur

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Wij zoeken een ervaren senior financieel adviseur ter ondersteuning van de financieel adviseurs maar ook om een deel van de taken op het gebied van risicomanagement waar te nemen. Als financieel adviseur bij ons ben je meer dan een adviseur - je bent een brug tussen verschillende afdelingen, projecten en initiatieven. Je neemt actief deel aan diverse projecten binnen vooral het fysieke domein en waar nodig ook binnen het sociaal domein. Met jouw inzichten en ervaring, weet je behoeften binnen de organisatie praktisch te vertalen naar concrete acties en oplossingen. Je zet jouw expertise in om de kwaliteit van onze financiën te waarborgen en verder te ontwikkelen.

Werkzaamheden

  • Fungeren als financieel aanspreekpunt voor een van de teams en het bieden van ondersteuning.

  • Ondersteunen van de financieel adviseurs bij diverse projecten in het ruimtelijk- en in het sociaal domein.

  • Geven van financieel advies voor college- en raadsvoorstellen en opstellen van rapportages.

  • Verzorgen van budgetbeheer en ondersteuning bij het opstellen van de jaarrekening (onder meer de risicoparagraaf) en overige P&C producten.

  • Meedenken over het optimaliseren van het P&C proces en het doorvoeren van vernieuwingen daarin.

  • Visualiseren van gegevens tot managementinformatie voor de organisatie en het bestuur.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen het ruimtelijk- en sociaal domein;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeente;

  • Een afgeronde opleiding op HBO- of WO-niveau in de richting van economie, bedrijfseconomie, accountancy of finance.

  • Uurtarief maximaal 110,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met IFinancien van PinkRoccade;
  • Uiterlijk beschikbaar per 22 december 2025;
  • Aantoonbare werkervaring als businesscontroller.

Competenties

  • Je realiseert je dat je onderdeel bent van en medeverantwoordelijk voor de organisatie.
  • Je staat voor wie je bent en voor wat je doet.
  • Je blijft doelmatig handelen door je eigen gedragsstijl aan te passen aan veranderende omstandigheden.
  • Binnen randvoorwaarden kom je in samenspraak met belanghebbenden tot gedragen resultaat.
  • Je onderkent en speelt in op signalen binnen de politieke en maatschappelijke verhoudingen.
  • Je beschikt over een goed ontwikkelde politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je wisselt formeel en informeel informatie uit en je gaat vindingrijk en/of vernieuwend om met situaties.

Organisatie en team

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Gespreksinformatie

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk een maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr