Mekelweg 5, 2628 CD Delft, Nederland
Begindatum:
1 jul 2024Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
7 jun 2024Organisatie
De TU Delft is de oudste en grootste technische universiteit van Nederland. De 8 faculteiten van TU Delft bieden 16 bachelor- en meer dan 30 masteropleidingen aan ruim 27.000 studenten. Bij de TU Delft werken ca. 8.400 medewerkers samen met de studenten aan het ontwikkelen van grensverleggende wetenschappelijke inzichten die moeten leiden tot noodzakelijke technologische doorbraken voor een betere samenleving. Internationale samenwerking, het aantrekken van talent en een combinatie van onderwijs en onderzoek zijn daarbij randvoorwaarden.
Omschrijving van de opdracht
De directie Finance en Procurement is verantwoordelijk voor de financiële strategie- en beleidsontwikkeling van de TU Delft. Ook business en financial control, procurement, treasury (cash management), fiscaliteit, verzekeringen en (operationele) activiteiten op het gebied van financiële informatievoorziening en administratie worden door Finance verzorgd. De directie Finance en Procurement is onderdeel van de Universiteitsdienst.
Afdeling
De stafafdeling bestaat uit een secretaris, hr-adviseur, communicatieadviseur, en secretariaat. Zij adviseren en ondersteunen de directeur en het managementteam vanuit hun expertise/vakgebied.
Doel van de opdracht
De communicatieadviseur is verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie van de directie Finance en Procurement. Je geeft vorm en inhoud aan het communicatiebeleid en de communicatieprocessen. De adviseur geeft zelfstandig gevraagd en ongevraagd advies aan de directeur en het managementteam over communicatie binnen de directie.
Taken
Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, beheren en uitvoeren van communicatiebeleid, concept, planning. Deze adviseur zorgt voor een geharmoniseerde inzet van communicatiemiddelen zoals intranet, nieuwsbrief, bijeenkomsten, video. Al deze communicatiemiddelen zijn van jouw hand. Je organiseert bijeenkomsten en evenementen met inspirerende inhoudelijke programma’s. Ook ondersteun je regelmatig de directeur met het maken van presentaties voor diverse stakeholders. De aankomende periode zijn de volgende dossiers van belang in de communicatie van de run en change agenda van de directie:
Werken in de nieuwe organisatie inclusief jaarplannen
Nieuw financieel systeem
Ombuigingen
Diversiteit & Inclusie
Sociale veiligheid
Academy Finance & Procurement
Resultaat
De directeur en het managementteam voelen zich gesteund en ontzorgd op het gebied van alle communicatie rondom de run en change activiteiten binnen hun clusters.
Bijzonderheden
Twee belangrijke dossiers het aankomend jaar zijn de keuze voor en implementatie van een nieuw financieel systeem, en de opdracht vanuit het College van Bestuur om de begroting om te buigen. Beide dossiers hebben impact voor vele stakeholders binnen de universiteit. Om deze processen goed af te kunnen ronden is het van belang dat deze communicatieadviseur veel ervaring heeft binnen de universitaire wereld plus in grote veranderopdrachten.
Wensen
Je hebt een hbo/wo opleiding.
Minimaal 8 jaar ervaring als zelfstandig opererend communicatieadviseur bij een overheidsorganisatie bij voorkeur een universiteit.
Je hebt ruime ervaring met strategische advisering van een directie, bij voorkeur finance en/of procurement.
Je hebt ervaring in communicatie en changemanagement van grote veranderprojecten/transities/softwareimplementatie bij een grote onderwijsinstelling bij voorkeur bij een universiteit.
Uiteraard beheers je de Nederlandse taal uitstekend, zowel schriftelijk als mondeling. Het is belangrijk dat je goed en vlot schrijft, geschreven en leesbaar voor een brede doelgroep, voor alle disciplines voor alle niveaus.
Competenties
Je bent hands on en schakelt van nature van beleid, naar vormgeving, naar uitvoering.
Je hebt een sterk gevoel voor het politieke speelveld in een organisatie en weet binnen dit krachtenveld de juiste stakeholders te bereiken en raken met communicatie.
Je bent positief, kunt snel schakelen, relativeren en creatief handelen.
Als zelf starter, zie je waar dingen moeten gebeuren, waar het anders of beter kan en gaat daarmee aan de slag.
Je legt makkelijk contacten, en kan verbinding creëren.
Je hebt ervaring met de geharmoniseerde inzet van uiteenlopende communicatiemiddelen, zoals intranet, e-mail, bijeenkomsten, kennissessies, video, podcasts, evenementen etc.