Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Cultuurbeleid

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 20 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

5 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Pijnacker-Nootdorp wil een heldere visie en ambitie ontwikkelen voor het cultuurbeleid tot 2030. Deze wordt vastgelegd in een cultuurnota die als besluitvormende notitie uiterlijk januari 2026 wordt voorgelegd aan de gemeenteraad die jij gaat opstellen.

De opdracht omvat het volgende:

  • Opstellen van een integrale cultuurvisie en -ambitie tot 2030, waarin de culturele en maatschappelijke impact van cultuur in de gemeente helder wordt uiteengezet.
  • Specifieke aandacht voor de rol van prominente culturele centra binnen de gemeente in relatie tot de gestelde ambities.
  • Inventarisatie van de wensen van inwoners, op een representatieve wijze uitgevoerd (bijvoorbeeld via enquete, interviews, burgerpanels of andere passende methoden).
  • Verwerking van de resultaten uit eerdere participatie met het culturele werkveld in de nota.
  • Vertalen van strategische themas naar concrete doelstellingen, inclusief het formuleren van indicatoren waarmee de voortgang en impact van het beleid gemonitord kunnen worden.
  • Het proces moet participatief, zorgvuldig en goed gedocumenteerd zijn, met heldere fasering en afstemming met de opdrachtgever.
  • De uiteindelijke cultuurnota moet geschikt zijn als beleids- en besluitvormingsdocument voor bespreking en vaststelling in de gemeenteraad.

Resultaten: Een integrale cultuurnota die eind januari 2026 aan de gemeenteraad voorgelegd kan worden.

Eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend;
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Projectleider binnen de zorg, welzijn en/of wonen;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een integrale cultuurvisie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van Bestuurskunde, Sociologie, Communicatie of vergelijkbaar vakgebied (5 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van beleidsdocumenten voor gemeentelijke organisaties. Benoem een concreet voorbeeld in het cv (35 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbar werkervaring met participatieprocessen, duidelijk weergeven in het cv (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met relatiemanagement en het netwerken met verschillende stakeholders. Licht dit duidelijk toe in het cv (15 punten);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie waarin deze expliciet aangeeft hoe zijn/haar resultaatgerichte werkhouding en communicatieve- en organisatorische vaardigheden bij kunnen dragen aan een succesvolle uitvoering van de opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten);
  • Uiterlijk per 1 augustus 2025 beschikbaar voor 20 uur per week (15 punten).

Competenties

  • Politiek bestuurlijke sensitiviteit;
  • Samenwerkingsgericht;
  • Sterke communicatieve vaardigheden zowel in woord als geschikt;
  • Visievormend vermogen;
  • Omgevingssensitiviteit.

Organisatie en team

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. De gemeente Pijnacker-Nootdorp is binnen het domein Samenleving op zoek naar een Projectleider voor 20 uur per week die een cultuurnota gaat ontwikkelen. Deze cultuurnota dient eind januari 2026 aan de gemeenteraad voorgelegd te worden zodat deze nog deze raadsperiode kan worden vastgesteld.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 14 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken;
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 8 juli 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 9 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. Vragen en antwoorden kan je teruglezen indien je ingelogd ben in de Portal. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 10 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur