Begindatum:
1 mei 2024Einddatum:
31 okt 2024Uren per week:
24Publicatiedatum:
3 apr 2024Omschrijving van de opdracht
Binnen de griffie van de gemeente Olst-Wijhe zoeken we een:
Tijdelijk Raadsadviseur / Plaatsvervangend griffier
voor 24 uur per week (6 maanden)
Periode z.s.m. voor 6 maanden
met mogelijke verlenging van 4 maanden
De gemeente Olst-Wijhe heeft ruim 18.000 inwoners. De gemeenteraad bestaat uit 17 leden, verdeeld over 7 fracties. De raad wordt momenteel ondersteund door een raadsgriffier en een griffiemedewerker.
Wat ga je doen?
Je adviseert de gemeenteraad bij de uitvoering van zijn taken en bent klankbord voor de raad en voor individuele raadsleden. Hierbij adviseer je bijvoorbeeld bij het opstellen van moties en amendementen en stem je processen richting raad af met collegeleden en de gemeentelijke organisatie.
Je bent secretaris van de Auditcommissie en de Rekenkamer.
Je adviseert inwoners over procedures en betrokkenheid van de raad bij onderwerpen.
Je verzorgt de raadscommunicatie, inclusief de website van de raad.
Je bent de sparringpartner van de raadsgriffier en bewaakt procedures en werkwijze van de raad en adviseert over de verbetering hiervan.
Je bereidt onder andere de beeldvormende vergaderingen voor en begeleidt en organiseert werkgroep bijeenkomsten vanuit de raad.
Wat breng je mee?
Een enthousiaste collega die integer, efficiënt, eigenzinnig, accuraat en stressbestendig is en beschikt over zeer goede communicatieve vaardigheden. Daarnaast ben je resultaatgericht en kun je goed plannen en prioriteiten stellen. Je bent digitaal vaardig, hebt een flexibele werkinstelling en bent bereid in de avonduren te werken. Je kunt zowel goed zelfstandig als in teamverband werken. Je bent politiek sensitief, hebt gevoel voor verhoudingen en kunt snel schakelen, wat zorgt voor een goed contact met raadsleden, inwoners en de ambtelijke organisatie.
Wij vragen van jou:
HBO werk- en denkniveau (bijvoorbeeld op gebied van Bestuurskunde, Politicologie of Communicatie).
Relevante ervaring met (raads)communicatie/participatie.
Je hebt inzicht in en ervaring met bestuurlijke verhoudingen en besluitvormingsprocessen.
Wat bieden wij jou?
Een interessante veelzijdige en afwisselende functie in een organisatie met korte bestuurlijke lijnen en veel ontwikkelmogelijkheden. De gemeente Olst-Wijhe werkt hybride.
Wil je meer informatie over onze leuke organisatie?
Lees meer op onze website: www.olst-wijhe.nl en bekijk onze film op https://werkenvoor.olst-wijhe.nl.
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)
Minimaal HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding of middels opgedane werkervaring in een soortgelijke functie.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Wensen
Minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van Bestuurskunde, Politicologie of Communicatie.
Op CV aantoonbare relevante ervaring met (raads)communicatie/participatie.
De gesprekken vinden plaats op 19 april. Hier graag rekening mee houden.
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
inzicht in en ervaring met bestuurlijke verhoudingen en besluitvormingsprocessen
Een enthousiaste collega die integer, efficiënt, eigenzinnig, accuraat en stressbestendig is en beschikt over zeer goede communicatieve vaardigheden. Daarnaast ben je resultaatgericht en kun je goed plannen en prioriteiten stellen. Je bent digitaal vaardig, hebt een flexibele werkinstelling en bent bereid in de avonduren te werken. Je kunt zowel goed zelfstandig als in teamverband werken. Je bent politiek sensitief, hebt gevoel voor verhoudingen en kunt snel schakelen, wat zorgt voor een goed contact met raadsleden, inwoners en de ambtelijke organisatie.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.