Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland
Begindatum:
25 aug 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
11 jul 2025Vanwege de tijdelijke uitval van een teamgenoot zijn wij op zoek naar iemand die ons tijdelijk komt versterken. In ons team van 4 personen (momenteel dus 3) werken we er iedere dag aan om alle communicatie binnen Krimpen aan den IJssel rond te krijgen. We ondersteunen collegas bij de interne- en externe communicatie en adviseren burgemeester en wethouders. Aanvulling van een strategische/senior communicatieadviseur is daarbij erg welkom. Ben jij beschikbaar voor 24 uur per week? En lijkt het jou leuk om onderstaande taken voor minimaal 4 maanden op te pakken? Dan zien wij jou graag als tijdelijke versterking voor ons team.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur / medewerker bij een gemeente of overheidsinstelling.
Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie;
Aantoonbare werkervaring met het opstellen en redigeren van persberichten (benoem duidelijk in het cv)
Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van participatietrajecten;
Aantoonbare werkervaring in het strategisch adviseren van college van B&W.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch/senior communicatieadviseur (30 punten);
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met het schrijven van ‘laagdrempelige teksten’ (B1-niveau) (benoem tenminste 1 duidelijk voorbeeld op een aparte pagina in het cv) (30 punten).
Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van participatietrajecten. (20 punten)
Sociaalvaardig
Communicatief sterk
Actieve houding
Zelfstandig werkend
Makkelijk aanpassend aan de organisatie
Gevoel voor politieke gevoeligheid
Kan zaken in groter verband zien
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke themas. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 23 juli van 10.00 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli om 12.00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De wens is om de gesprekken op locatie (Raadhuisplein 2, Krimpen aan den IJssel) te voeren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Bij voorkeur beschikbaar op (in ieder geval) maandag en donderdag.
Overige informatie
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Krimpen aan den IJssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Krimpen aan den IJssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).