Strategisch communicatieadviseur / senior communicatieadviseur

Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 24 Zuid-Holland

Begindatum:

25 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Vanwege de tijdelijke uitval van een teamgenoot zijn wij op zoek naar iemand die ons tijdelijk komt versterken. In ons team van 4 personen (momenteel dus 3) werken we er iedere dag aan om alle communicatie binnen Krimpen aan den IJssel rond te krijgen. We ondersteunen collegas bij de interne- en externe communicatie en adviseren burgemeester en wethouders. Aanvulling van een strategische/senior communicatieadviseur is daarbij erg welkom. Ben jij beschikbaar voor 24 uur per week? En lijkt het jou leuk om onderstaande taken voor minimaal 4 maanden op te pakken? Dan zien wij jou graag als tijdelijke versterking voor ons team.

Taken:

  • Opstellen van communicatieplannen.
  • Opstellen van persberichten, speeches en andere content.
  • Opstellen van participatieplannen.
  • Participatietrajecten begeleiden en (deels) uitvoeren.
  • College van B&W voorzien van strategisch advies.
  • Adviseren over complexe, vaak gevoelige en soms portefeuille overstijgende dossiers.
  • Aansluiten bij (interne) overleggen over complexe vraagstukken in de gemeente.
  • Pers/piketdienst (1 week per 4 weken).

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur / medewerker bij een gemeente of overheidsinstelling.

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie;

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en redigeren van persberichten (benoem duidelijk in het cv)

  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van participatietrajecten;

  • Aantoonbare werkervaring in het strategisch adviseren van college van B&W.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch/senior communicatieadviseur (30 punten);

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van ‘laagdrempelige teksten’ (B1-niveau) (benoem tenminste 1 duidelijk voorbeeld op een aparte pagina in het cv) (30 punten).

  • Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van participatietrajecten. (20 punten)

Competenties

  • Sociaalvaardig

  • Communicatief sterk

  • Actieve houding

  • Zelfstandig werkend

  • Makkelijk aanpassend aan de organisatie

  • Gevoel voor politieke gevoeligheid

  • Kan zaken in groter verband zien

Organisatie en team

Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke themas. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 23 juli van 10.00 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli om 12.00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De wens is om de gesprekken op locatie (Raadhuisplein 2, Krimpen aan den IJssel) te voeren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Bij voorkeur beschikbaar op (in ieder geval) maandag en donderdag.

Overige informatie

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.

  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Krimpen aan den IJssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Krimpen aan den IJssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur