Beleidsmedewerker Volkshuisvesting

Gemeente Oldebroek

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Gelderland

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

14 jun 2024

Opdrachtbeschrijving beleidsmedewerker Volkshuisvesting 

De opdrachtgever
De gemeente Oldebroek is ambitieus! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente. Je krijgt de ruimte voor eigen initiatief en om eigen verantwoordelijkheid te nemen. We ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Dat doen wij vanuit onze kernwaarden: Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam.

Het team
Het team Ruimte bestaat uit de clusters Ruimtelijke ontwikkeling, Toezicht & Handhaving en Vergunningen en maakt zich met ruim 60 medewerkers sterk voor de grote opgaven die er de komende jaren liggen. Vooral de grote vraag naar betaalbare en levensloopbestendige woningen houdt ons bezig. Zo willen we dat iedere inwoner van de gemeente Oldebroek in 2030 een passende woning heeft. Daarnaast zijn we druk met onze programma’s Oldebroek Klimaatneutraal en Vitaal Platteland Oldebroek. We werken ook samen in de regio. Binnen de kop van de Veluwe werken we vanuit onze gebiedsverkenning samen aan de verstedelijkingsstrategie van de Regio Zwolle. En samen met de provincie Gelderland geven we invulling aan ruimtelijke arrangementen.

Dit ga je doen
Als beleidsmedewerker Volkshuisvesting ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van het Woonprogramma dat in 2021 is vastgesteld. Voor al je werkzaamheden geldt dat je staat voor de belangen van de gemeente. Samen met collega’s van diverse andere vakdisciplines werk je integraal aan oplossingen voor de volkshuisvestelijke opgave. Je werkt onder andere nauw samen met de projectleider Wonen, Welzijn en Zorg. Maar ook geef je uitvoering aan de prestatieafspraken met woningcorporaties en huurdersorganisaties. Vier keer per jaar hebben we een ambtelijk en bestuurlijk overleg waarbij jij zorgt voor het voorzitterschap, agenda en/of notulen. Je neemt deel aan projecten, adviseert gevraagd en ongevraagd omtrent volkshuisvesting en denkt mee over de realisatie van beleidsdoelstellingen. Jij bent het aanspreekpunt vanuit volkshuisvesting voor de diverse vakdisciplines en inwoners van de gemeente. Je werkzaamheden zijn dus heel divers: van beleidsmatige zaken tot het verlenen van leegstandsvergunningen. Daarnaast heb je regelmatig contact met de wethouder Ruimte over de voortgang van de lopende zaken.

Wat neem je mee
Je hebt een relevante HBO/WO-opleiding en ervaring met advisering in volkshuisvesting. Je hebt ervaring met werken in een complex politiek-bestuurlijke context. Je bent in staat om goede schriftelijke adviezen op te stellen en te presenteren. Je beschikt over overtuigingskracht, een flinke dosis zelfstandigheid, skills om samen te werken en je hebt een resultaatgerichte instelling. Je bent een gesprekspartner die kennis heeft van zaken. Je bent een verbinder en vindt het belangrijk om aan de relaties met collega’s en externen te werken.
 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.