Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland
Begindatum:
1 jul 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
16Publicatiedatum:
14 jun 2024Opdrachtbeschrijving beleidsmedewerker Volkshuisvesting
De opdrachtgever
De gemeente Oldebroek is ambitieus! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente. Je krijgt de ruimte voor eigen initiatief en om eigen verantwoordelijkheid te nemen. We ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Dat doen wij vanuit onze kernwaarden: Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam.
Het team
Het team Ruimte bestaat uit de clusters Ruimtelijke ontwikkeling, Toezicht & Handhaving en Vergunningen en maakt zich met ruim 60 medewerkers sterk voor de grote opgaven die er de komende jaren liggen. Vooral de grote vraag naar betaalbare en levensloopbestendige woningen houdt ons bezig. Zo willen we dat iedere inwoner van de gemeente Oldebroek in 2030 een passende woning heeft. Daarnaast zijn we druk met onze programma’s Oldebroek Klimaatneutraal en Vitaal Platteland Oldebroek. We werken ook samen in de regio. Binnen de kop van de Veluwe werken we vanuit onze gebiedsverkenning samen aan de verstedelijkingsstrategie van de Regio Zwolle. En samen met de provincie Gelderland geven we invulling aan ruimtelijke arrangementen.
Dit ga je doen
Als beleidsmedewerker Volkshuisvesting ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van het Woonprogramma dat in 2021 is vastgesteld. Voor al je werkzaamheden geldt dat je staat voor de belangen van de gemeente. Samen met collega’s van diverse andere vakdisciplines werk je integraal aan oplossingen voor de volkshuisvestelijke opgave. Je werkt onder andere nauw samen met de projectleider Wonen, Welzijn en Zorg. Maar ook geef je uitvoering aan de prestatieafspraken met woningcorporaties en huurdersorganisaties. Vier keer per jaar hebben we een ambtelijk en bestuurlijk overleg waarbij jij zorgt voor het voorzitterschap, agenda en/of notulen. Je neemt deel aan projecten, adviseert gevraagd en ongevraagd omtrent volkshuisvesting en denkt mee over de realisatie van beleidsdoelstellingen. Jij bent het aanspreekpunt vanuit volkshuisvesting voor de diverse vakdisciplines en inwoners van de gemeente. Je werkzaamheden zijn dus heel divers: van beleidsmatige zaken tot het verlenen van leegstandsvergunningen. Daarnaast heb je regelmatig contact met de wethouder Ruimte over de voortgang van de lopende zaken.
Wat neem je mee
Je hebt een relevante HBO/WO-opleiding en ervaring met advisering in volkshuisvesting. Je hebt ervaring met werken in een complex politiek-bestuurlijke context. Je bent in staat om goede schriftelijke adviezen op te stellen en te presenteren. Je beschikt over overtuigingskracht, een flinke dosis zelfstandigheid, skills om samen te werken en je hebt een resultaatgerichte instelling. Je bent een gesprekspartner die kennis heeft van zaken. Je bent een verbinder en vindt het belangrijk om aan de relaties met collega’s en externen te werken.