Grote Oever 26, 7941 BJ Meppel, Nederland
Begindatum:
27 mei 2024Einddatum:
29 nov 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
1 mei 2024Coördinator Financieel Beheer
36 uur per week, 6 maanden met optie tot verlenging
Je maakt onderdeel uit van het team Financiën & Belastingen. Het team is verantwoordelijk voor het financiële beleid en -advisering, de planning & control cyclus, financiële administratie, belastingen en de basisregistraties.
Binnen het team realiseren we ons dat we gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het behalen van organisatie- en teamdoelstellingen. Financiën & Belastingen acteert als één team, waarin we elkaar ondersteunen in onze ontwikkeling en elkaar scherp houden. We maken gebruik van ieders talenten en onderlinge verschillen en weten deze in te zetten in ons voordeel.
Wat ga je doen?
Samen met de financieel beheer medewerkers ben jij verantwoordelijk voor het financieel beheer en het juist, tijdig en volledig voeren van de financiële administratie met alle bijbehorende taken en processen. Dit houdt in dat je naast vakinhoudelijke beheertaken ook de werkzaamheden van de financieel medewerkers coördineert. Verder ben je het eerste aanspreekpunt voor de teammanager. Een goede relatie met, en duidelijke communicatie naar de andere teams, vind jij vanzelfsprekend en je neemt je team hierin mee.
Je coördineert en bent verantwoordelijk voor de (mede) totstandkoming van de jaarstukken, zowel op inhoud als op proces. Tijdens het controletraject voer je overleg met de accountant. Bij de controle van de jaarrekening ben je het eerste aanspreekpunt richting de accountant en werkt hierin samen met de collega’s van interne controle en de concerncontroller.
Je coacht het team op de kwaliteit en de snelheid van het opleveren van de financiële (interne) rapportages; je bent een aanjager voor de doorontwikkeling van financieel-administratieve processen, zoals de factuur- en betaalstroom, kostentoerekeningen en aansluitingen met sub administraties.
Daarnaast zorg je voor het opstellen van onderdelen van de financiële najaarsrapportage. Onderwerpen als treasury en fiscaliteit kennen voor jou geen geheimen. Verder ben je de vaste adviseur van de Auditcommissie.
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk)
Minimaal een afgeronde HBO-opleiding
Minimaal 3 jaar ervaring als coördinator in een vergelijkbare functie
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Wensen
Minimaal een afgeronde HBO-opleiding op financieel gebied.
Minimaal drie jaar ervaring met:
het coördineren van financiële administraties,
het opstellen van een jaarrekening
het begeleiden van de accountant.
Kennis van het Besluit begroting en verantwoording provincies en gemeenten (BBV)
Op CV aantoonbare ervaring met het opstellen van gemeentelijke jaarstukken
Op CV aantoonbare ervaring van Excel, bij voorkeur gevorderden niveau.
De gesprekken vinden plaats op 22 mei tussen 09:00 en 12:00 uur Hier graag rekening mee houden
Kandidaat is minimaal 2, bij voorkeur 3 dagen per week aanwezig op kantoor.
Competenties: Zie PDF.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.