Coördinator Financieel Beheer

Gemeente Meppel

Grote Oever 26, 7941 BJ Meppel, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Drenthe

Begindatum:

27 mei 2024

Einddatum:

29 nov 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 mei 2024

Coördinator Financieel Beheer
36 uur per week, 6 maanden met optie tot verlenging

Je maakt onderdeel uit van het team Financiën & Belastingen. Het team is verantwoordelijk voor het financiële beleid en -advisering, de planning & control cyclus, financiële administratie, belastingen en de basisregistraties.
Binnen het team realiseren we ons dat we gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het behalen van organisatie- en teamdoelstellingen. Financiën & Belastingen acteert als één team, waarin we elkaar ondersteunen in onze ontwikkeling en elkaar scherp houden. We maken gebruik van ieders talenten en onderlinge verschillen en weten deze in te zetten in ons voordeel.

Wat ga je doen?
Samen met de financieel beheer medewerkers ben jij verantwoordelijk voor het financieel beheer en het juist, tijdig en volledig voeren van de financiële administratie met alle bijbehorende taken en processen. Dit houdt in dat je naast vakinhoudelijke beheertaken ook de werkzaamheden van de financieel medewerkers coördineert. Verder ben je het eerste aanspreekpunt voor de teammanager. Een goede relatie met, en duidelijke communicatie naar de andere teams, vind jij vanzelfsprekend en je neemt je team hierin mee.
Je coördineert en bent verantwoordelijk voor de (mede) totstandkoming van de jaarstukken, zowel op inhoud als op proces. Tijdens het controletraject voer je overleg met de accountant. Bij de controle van de jaarrekening ben je het eerste aanspreekpunt richting de accountant en werkt hierin samen met de collega’s van interne controle en de concerncontroller.

Je coacht het team op de kwaliteit en de snelheid van het opleveren van de financiële (interne) rapportages; je bent een aanjager voor de doorontwikkeling van financieel-administratieve processen, zoals de factuur- en betaalstroom, kostentoerekeningen en aansluitingen met sub administraties.

Daarnaast zorg je voor het opstellen van onderdelen van de financiële najaarsrapportage. Onderwerpen als treasury en fiscaliteit kennen voor jou geen geheimen. Verder ben je de vaste adviseur van de Auditcommissie.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk)

  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding

  • Minimaal 3 jaar ervaring als coördinator in een vergelijkbare functie

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Wensen

  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding op financieel gebied.

  • Minimaal drie jaar ervaring met:

    • het coördineren van financiële administraties,

    • het opstellen van een jaarrekening

    • het begeleiden van de accountant.

  • Kennis van het Besluit begroting en verantwoording provincies en gemeenten (BBV)

  • Op CV aantoonbare ervaring met het opstellen van gemeentelijke jaarstukken

  • Op CV aantoonbare ervaring van Excel, bij voorkeur gevorderden niveau.

  • De gesprekken vinden plaats op 22 mei tussen 09:00 en 12:00 uur Hier graag rekening mee houden

  • Kandidaat is minimaal 2, bij voorkeur 3 dagen per week aanwezig op kantoor.

  • Competenties: Zie PDF.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.