Adviseur Concerncontrol

Gemeente Hardenberg

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

9 sept 2024

Einddatum:

30 nov 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

2 aug 2024

Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Concerncontroller

Functietitel: Concerncontroller
Omvang: 36 uur per week
Ingangsdatum : 9 september 2024
Einddatum: 30 november 2024  (met optie tot verlenging 4 x 6 maanden)

HET GAAT OM HARDENBERG
Bij de gemeente Hardenberg werk je met veel plezier en energie aan de opgaven en uitdagingen in de samenleving. Dit doe je samen met ruim 550 collega's. Dat doe je in een professionele organisatie. Daarbij staat de samenleving centraal. Want het gaat om Hardenberg.

De gemeente Hardenberg is een mooie en bijzondere gemeente om in te wonen en werken. Het uitgestrekte platteland gaat hand in hand met economische groei, bruisende centra, een sterke maakindustrie en stedelijke voorzieningen. In tegenstelling tot veel andere grensgemeenten groeit de Hardenbergse bevolking en economie. Met meer dan 61.000 inwoners is Hardenberg de tweede gemeente van de regio Zwolle. Onze omgevingsvisie vertelt het verhaal van Hardenberg. We staan voor een periode van groei waarin we ons door ontwikkelen tot Landstad Hardenberg. Centraal hierin staan de verdere uitbouw van onze streekfunctie, een aantrekkelijk buitengebied en een sterk voorzieningenniveau. Dit gaan samen met een krachtige, duurzame en concurrerende economie.
Hardenberg blijft zich ontwikkelen. We werken toe naar ‘Landstad Hardenberg’. Om deze ambitie waar te maken is meer menskracht nodig. En daar hebben we jouw hulp voor nodig!

OPDRACHTOMSCHRIJVING
Als Concerncontroller ben je strategisch adviseur, toezichthouder en vertrouwenspersoon binnen het cluster Control & Veiligheid (Ctrl-V). Samen met de business controllers zorg je voor een goede financiële gezondheid van de gemeente en ondersteun je belangrijke beleidsbeslissingen. Je rapporteert aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur.

Dit ga je doen

  • Adviseer het bestuur en het concernmanagementteam (CMT) vanuit een onafhankelijke positie over de kwaliteit, doelmatigheid en effectiviteit van bedrijfsprocessen en strategische vraagstukken.

  • Draag bij aan de kwaliteit van besluitvorming in CMT-vergaderingen door de financiële en organisatorische gevolgen helder te maken.

  • Houd toezicht op de hele P&C-cyclus en zorg voor betrouwbare informatie in de begroting, jaarrekening en P&C-rapportages.

  • Versterk de checks en balances om de beleidsdoelen te behalen.

  • Coördineer de verbijzonderde interne controle en treed op als aanspreekpunt voor de accountant.

  • Ontwikkel en optimaliseer de rechtmatigheidsverantwoording.

  • Vertaal maatschappelijke en politieke ontwikkelingen naar beleid en instrumenten.

  • Optimaliseer de bedrijfsvoeringsinstrumenten en de visie op Concern Control.

  • Richt het risicomanagementbeleid in en houd het actueel.

Dit is het team
Het team Concernstaf bestaat uit 4 clusters: Control & Veiligheid, Organisatieontwikkeling, Programma’s & Projecten en Bestuurs- en managementondersteuning. Binnen het cluster Control & Veiligheid richten wij ons op financieel toezicht, verbijzonderde interne controle, informatieveiligheid, bescherming van persoonsgegevens en algemene veiligheid. We functioneren zonder teamleider en organiseren onszelf. Hierdoor krijgt iedereen de kans om leidinggevende taken op te pakken. Samen werken we aan een sterke organisatie en een goede dienstverlening voor de samenleving en het bestuur.

WAT VRAGEN WIJ?

  • Een stevige persoonlijkheid met een samenwerkingsgerichte houding.

  • Kritisch denkvermogen en adviesvaardigheden voor het bestuur en CMT.

  • Inzicht om buiten de grenzen van de organisatie te denken.

  • Sterk analytische vaardigheden, cijfermatig inzicht en overtuigingskracht.

  • Uitstekende communicatievaardigheden en begrip van bestuurlijke processen.

WAT BRENG JE MEE?

  • Academische opleiding in bedrijfseconomie, accountancy, bestuurskunde of vergelijkbaar.

  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in de publieke sector.

  • Ervaring met strategische advisering, financiële sturing en controle.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.