Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
thumbnail
thumbnail

Project- en aanbestedingsleider Informatievoorziening

De Rede 1, 8251 ER Dronten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
geen
36 Flevoland

Begindatum:

24 jun 2024

Einddatum:

31 jan 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 jun 2024

Project- en aanbestedingsleider Informatievoorziening (32-36)

Opdrachtomschrijving

Binnen het team Informatiemanagement & Facilitair (IMF) is de gemeente Dronten op zoek naar een ervaren en gedreven projectleider die verantwoordelijk wordt voor verschillende projecten op het gebied van de gemeentelijke informatiehuishouding.

Voorwaarden:

  1. De projectleider werkt vanuit een procesgerichte aanpak en is in staat om te zorgen voor een soepele overgang naar nieuwe werkwijzen en processen binnen een gemeentelijke organisatie.

  2. De projectleider heeft kennis van en ervaring met het inrichten, implementeren en optimaal inzetten van de informatiehuishouding (informatiebeheer-, ICT- en informatievoorziening) ten behoeve van gemeentelijke kernprocessen.

  3. De projectleider heeft ervaring met projecten en is tenminste bekend met de dynamiek binnen het sociale domein van een gemeentelijke organisatie.

  4. Een pre is dat de projectleider ervaring heeft met het begeleiden en de uitvoering van aanbestedingen.

Het betreft een tijdelijke functie van 7 maanden, met een optie tot 2x 3 maanden verlenging. In de eerste periode van 7 maanden wordt gezorgd voor een succesvolle implementatie en (proces) adoptie van een nieuw regiesysteem binnen het sociale domein van de Gemeente Dronten. Het nieuwe regiesysteem is inmiddels verworven middels een aanbesteding.

Inhoud van de opdracht

  • Uitvoeren van projecten op het gebied van de informatiehuishouding en/of voortkomend vanuit een aanbesteding.

  • Deelnemen aan een multidisciplinair beoordelingsteam dat uitvoering geeft aan aanbestedingstrajecten die gericht zijn op het verwerven van producten en diensten ten aanzien van de informatievoorziening.

  • Leidinggeven aan projecten van start tot finish voor IMF en het Sociaal Domein, waarbij je ervoor zorgt dat de doelstellingen binnen de gestelde tijd, budget en kwaliteit worden behaald met de volgende taken:

    • leidinggeven aan een implementatieteam (al dan niet samen met een externe projectleider) bij de implementatie van nieuwe voorzieningen binnen de informatiehuishouding (implementatieleider);

    • fungeren als centraal aanspreekpunt van de gemeente Dronten voor de externe leveranciers binnen projecten;

    • sturen op het inzichtelijk krijgen van processen en optimalisatie hiervan met een duidelijk doel voor ogen vanuit het perspectief van de inwoners en interne gebruikers;

    • analyseren en optimaliseren van bestaande processen om projectdoelstellingen efficiënter te bereiken;

  • Bewaken van, sturen op en verantwoordelijk zijn voor:

    • de tijdspaden van projecten en aanbestedingstrajecten en daarbij zorgen voor een efficiënte voortgang;

    • het identificeren van risico’s en bepalen van mitigatie scenario's om projectdoelstellingen veilig te stellen;

    • het controleren en waarborgen van de naleving van aanbestedingsafspraken en contractuele verplichtingen;

    • de organisatie en begeleiding van werkteams bij het inrichten van gemeentelijke kernprocessen, het trainen van gebruikers en het verzorgen van communicatie;

    • de coördinatie van projectactiviteiten, aansturing van het projectteam en de aan gebruikers te bieden ondersteuning het inzetten van nieuwe systemen en uitvoeren van nieuwe processen;

    • rapportage over de voortgang van de projecten en het afstemmen met interne en externe stakeholders.


Wat breng je mee?
Ben jij een gedreven projectleider met een passie voor procesoptimalisatie? Heb je oog voor detail en streef je naar efficiëntie in elk project dat je aanpakt? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zoeken een ervaren projectleider die kan werken vanuit een procesgerichte aanpak om onze projecten naar een hoger niveau te tillen. Je communiceert doortastend en ondersteunend vanuit het besef dat het succesvol implementeren van systemen wordt bevorderd door leer- en adoptievermogen en in mindere mate door sturing op tijd en geld. Dit laatste wordt wel geborgd doordat je ervaring hebt met projectmatig werken, projectleiding, projectmanagement methodieken en aanbestedingstrajecten.

Selectiecriteria:

  1. Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke rol binnen een gemeente.

  2. HBO werk- en denkniveau, in een relevante richting zoals informatie- en/of bedrijfskunde en/of onderbouwd met relevante opleidingen m.b.t. projectmanagement.

  3. Werkt vanuit een procesgerichte aanpak om te zorgen voor een soepele overgang naar nieuwe werkwijzen en processen.

  4. Beschikt over kennis van en heeft ervaring met het inrichten, implementeren en optimaal inzetten van de informatiehuishouding ten behoeve van gemeentelijke kernprocessen.

  5. Heeft ervaring met projecten, en is bekend met de dynamiek, binnen het sociale domein van een gemeentelijke organisatie en bij voorkeur in een procesgerichte omgeving;

  6. Ervaring met procesoptimalisatietools en -technieken zoals Lean, Six Sigma of vergelijkbaar.

  7. Heeft aantoonbare ervaring met het begeleiden en uitvoeren van aanbestedingen bij de (lokale) overheid.  

  8. Beschikt over kennis van en heeft aantoonbare ervaring als projectleider met projecten op het gebied van de informatiehuishouding en gemeentelijke processen.

  9. Beschikt over vakspecifieke vaardigheden ten aanzien van projectmanagementmethodieken en het opstellen, bepalen en bewaken van tijdspaden, budgetten en projectmanagement documentatie.

  10. Ervaring met en vaardigheid in het begeleiden van veranderingen binnen teams, met een focus op het creëren van draagvlak en het minimaliseren van weerstand.

  11. Een flexibele en proactieve houding, met het vermogen om effectief te werken in een dynamische omgeving met inzet van sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe problemen op te lossen.

  12. Is in staat om meerdere projecten te leiden die door de beperkte schaalgrootte of langere doorlooptijd gelijktijdig uitvoerbaar zijn.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Project- en aanbestedingsleider Informatievoorziening die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.