Consulent Energietoeslag

De Rede 1, 8251 ER Dronten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Flevoland

Begindatum:

1 jan 2024

Einddatum:

30 jun 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 nov 2023

Opdrachtomschrijving
De inkomensconsulent moet zelfstandig in staat zijn om de aanvragen met betrekking tot de energietoeslag af te kunnen handelen. We verwachten van je dat je de aanvragen conform gemeentelijk beleid en Participatiewet onderbouwt en administratief verwerkt, rapporteert, beschikt en registreert. Daarnaast ben je ook in staat om ditzelfde uit te voeren voor een witgoedregeling die onlangs is vastgesteld bij de gemeente Dronten. Naast je werkzaamheden van een inkomensconsulent voer je mogelijk ook de bijzondere bijstand uit.

Als inkomensconsulent ben je verantwoordelijk voor rechtmatigheid van de uitkeringen in brede zin. Inkomensconsulenten zitten in één team met re-integratie, handhaving en leerplicht leerlingenvervoer. Binnen het vakgebied werk je nauw samen met andere teams, zoals Zorg, Wmo en jeugdwet om gezamenlijk de inwoner van de gemeente Dronten het beste te kunnen faciliteren.

Eisen:

  • Je hebt een mbo/hbo kennis- en denkniveau;

  • Je hebt bij voorkeur recente werkervaring als inkomensconsulent (specifiek voorkeur voor ervaring met een noodfonds, collectieve zorgverzekering en duurzame witgoedregeling);

  • Je wordt blij van en hebt affiniteit met de menselijke maat in de uitvoering. Bij voorkeur bekend met de opleiding Klantbegeleider Inkomen;

  • Je hebt kennis van en ervaring met (GWS) Suite4all, Word en Excel;

  • Je hebt kennis van zaakgericht en digitaal werken, bij voorkeur met zaaksysteem Djuma;

Wensen:
In Dronten zijn we hard aan het werk om de vertaalslag te maken om van buiten naar binnen te werken. Een deel van de collega’s volgt het traject van inkomensconsulent naar klantbegeleider. Wanneer hier ervaring mee is dan is dit voor ons een absolute pre. De grondhouding die we zoeken is de meeste mensen deugen en de menselijke maat waarin de rechten en de plichten die behoren bij een uitkering niet het oog verloren worden.

Wensen:
Bekend met de lokale situatie is een pre.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.