Begindatum:
1 jan 2024Einddatum:
30 jun 2024Uren per week:
32Publicatiedatum:
18 nov 2023Inkomensconsulent energietoeslag en witgoedregeling
Opdrachtomschrijving
De inkomensconsulent moet zelfstandig in staat zijn om de aanvragen met betrekking tot de energietoeslag af te kunnen handelen. We verwachten van je dat je de aanvragen conform gemeentelijk beleid en Participatiewet onderbouwt en administratief verwerkt, rapporteert, beschikt en registreert. Daarnaast ben je ook in staat om ditzelfde uit te voeren voor een witgoedregeling die onlangs is vastgesteld bij de gemeente Dronten. Naast je werkzaamheden van een inkomensconsulent voer je mogelijk ook de bijzondere bijstand uit.
Als inkomensconsulent ben je verantwoordelijk voor rechtmatigheid van de uitkeringen in brede zin. Inkomensconsulenten zitten in één team met re-integratie, handhaving en leerplicht leerlingenvervoer. Binnen het vakgebied werk je nauw samen met andere teams, zoals Zorg, Wmo en jeugdwet om gezamenlijk de inwoner van de gemeente Dronten het beste te kunnen faciliteren.
Eisen:
Je hebt een HBO kennis- en denkniveau;
Je hebt bij voorkeur een relevante juridische HBO-opleiding gevolgd en beschikt over actuele kennis van de Participatiewet en andere sociale wetten (specifiek voorkeur voor ervaring met een noodfonds, collectieve zorgverzekering en duurzame witgoedregeling);
Capaciteit om nieuwe andere medewerkers (deels) in te werken en eventueel op te leiden;
In staat om op projectbasis heronderzoeken uit te voeren in het kader van contact met de inwoners (bekend met opleiding Klantbegeleiding Inkomen);
Menselijke maat in de uitvoering is your middle name;
Je hebt bij voorkeur recente werkervaring als inkomensconsulent;
Je hebt kennis van en ervaring met (GWS) Suite4all, Word en Excel;
Je hebt kennis van zaakgericht en digitaal werken, bij voorkeur met zaaksysteem Djuma;
Wensen:
In Dronten zijn we hard aan het werk om de vertaalslag te maken om van buiten naar binnen te werken. Een deel van de collega’s volgt het traject van inkomensconsulent naar klantbegeleider. Wanneer hier ervaring mee is dan is dit voor ons een absolute pre. De grondhouding die we zoeken is de meeste mensen deugen en de menselijke maat waarin de rechten en de plichten die behoren bij een uitkering niet het oog verloren worden.
Wensen:
Bekend met de lokale situatie is een pre.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.