Grote Kerkhof 4, 7411 KT Deventer, Nederland
Begindatum:
15 apr 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
18 mrt 2024Medewerker Budgetbeheer
Jouw werk
Je beheert het inkomen van huishoudens die daartoe zelf (tijdelijk of langdurig) niet in staat zijn. Daarmee help je huishoudens uit de financiële problemen te komen en voorkom je dat klanten weer terugvallen in hun oude gedrag. Jouw ondersteuning is erop gericht om de financiele zelfredzaamheid bij de klant te ontwikkelen.
De werkzaamheden bestaan onder andere uit:
Het in overleg opstellen van een budgetplan
Het vastleggen van de gegevens van de cliënt in het geautomatiseerd systeem
Het verzorgen van de betaling van leefgeld, vaste lasten, reserveringen en variabele lasten ten behoeve van de cliënt
Het voeren van gesprekken met de cliënt over dagelijkse financiële problemen, maar ook over de mogelijkheden om op termijn weer zelfstandig het inkomen te beheren
Het voorbereiden van de cliënt op het weer zelfstandig voeren van de financiële huishouding
Voorlichting geven over bestaande materiële en immateriële voorzieningen en zo nodig verwijzen naar gespecialiseerde (hulpverlenings-)instellingen
Over jou
Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als budgetbeheerder binnen een overheidsorganisatie;
Je hebt een afgeronde HBO opleiding SJD, MWD of aanverwant;
Je hebt systeemkennis van Allegro of soortgelijk klantsysteem voor budgetbeheer;
Je hebt inzicht in en begrip voor de specifieke problematiek van onze doelgroep, maar daarbij verlies je de belangen van schuldeisers en leveranciers en de juridische kaders niet uit het oog;
Je bent een teamplayer die binnen de eigen caseload in staat is om zelfstandig te werken en je werkvoorraad bewaakt;
Je bent een leuke collega met gevoel voor humor;
Je houdt je actief op de hoogte van actuele ontwikkelingen op ons vakgebied en levert vanuit je kennis en ervaring een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening
Je bent bereid om op locatie in Kampen of Olst-Wijhe te werken.
je bent niet op vakantie in de maand augustus
Het team
Het BAD is dé professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting, hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ca. 50 mensen in verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling, vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten zoals ondersteuning gedupeerden Toeslagenaffaire.
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk)
Bij eventuele gunning is een VOG verplicht. Deze wordt door de gemeente Deventer aangevraagd voor de kandidaat.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.
Kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
Minimaal 3 jaar werkervaring als budgetbeheerder, opgedaan in de laatste 5 jaar
Wensen
Minimaal een afgeronde HBO-opleiding SJD, MWD of aanverwant.
Minimaal 3 jaar werkervaring als budgetbeheerder bij een overheidsorganisatie, opgedaan in de laatste 5 jaar
Op CV aantoonbare kennis van regelgeving omtrent sociale zekerheid. Graag specificeren op CV hoe kandidaat hieraan voldoet anders kunnen de punten niet toegekend worden.
Op CV aantoonbare systeemkennis van Allegro of een soortelijk klantsysteem voor budgetbeheer
De gesprekken vinden plaats op 4 en 5 april '24, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is.
Competenties: Zie PDF.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.