Consulent Budgetbeheer

Gemeente Deventer

Grote Kerkhof 4, 7411 KT Deventer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

15 apr 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 mrt 2024

Medewerker Budgetbeheer 

Jouw werk
Je beheert het inkomen van huishoudens die daartoe zelf (tijdelijk of langdurig) niet in staat zijn. Daarmee help je huishoudens uit de financiële problemen te komen en voorkom je dat klanten weer terugvallen in hun oude gedrag. Jouw ondersteuning is erop gericht om de financiele zelfredzaamheid bij de klant te ontwikkelen.
De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het in overleg opstellen van een budgetplan

  • Het vastleggen van de gegevens van de cliënt in het geautomatiseerd systeem

  • Het verzorgen van de betaling van leefgeld, vaste lasten, reserveringen en variabele lasten ten behoeve van de cliënt

  • Het voeren van gesprekken met de cliënt over dagelijkse financiële problemen, maar ook over de mogelijkheden om op termijn weer zelfstandig het inkomen te beheren

  • Het voorbereiden van de cliënt op het weer zelfstandig voeren van de financiële huishouding

  • Voorlichting geven over bestaande materiële en immateriële voorzieningen en zo nodig verwijzen naar gespecialiseerde (hulpverlenings-)instellingen

Over jou

  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als budgetbeheerder binnen een overheidsorganisatie;

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding SJD, MWD of aanverwant;

  • Je hebt systeemkennis van Allegro of soortgelijk klantsysteem voor budgetbeheer;

  • Je hebt inzicht in en begrip voor de specifieke problematiek van onze doelgroep, maar daarbij verlies je de belangen van schuldeisers en leveranciers en de juridische kaders niet uit het oog;

  • Je bent een teamplayer die binnen de eigen caseload in staat is om zelfstandig te werken en je werkvoorraad bewaakt;

  • Je bent een leuke collega met gevoel voor humor;

  • Je houdt je actief op de hoogte van actuele ontwikkelingen op ons vakgebied en levert vanuit je kennis en ervaring een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening

  •  Je bent bereid om op locatie in Kampen of Olst-Wijhe te werken.

  • je bent niet op vakantie in de maand augustus

Het team
Het BAD is dé professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting, hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ca. 50 mensen in verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling, vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten zoals ondersteuning gedupeerden Toeslagenaffaire.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk)

  • Bij eventuele gunning is een VOG verplicht. Deze wordt door de gemeente Deventer aangevraagd voor de kandidaat.

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.

  • Kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding. Dit blijkt duidelijk uit het CV.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als budgetbeheerder, opgedaan in de laatste 5 jaar

Wensen

  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding SJD, MWD of aanverwant.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als budgetbeheerder bij een overheidsorganisatie, opgedaan in de laatste 5 jaar

  • Op CV aantoonbare kennis van regelgeving omtrent sociale zekerheid. Graag specificeren op CV hoe kandidaat hieraan voldoet anders kunnen de punten niet toegekend worden.

  • Op CV aantoonbare systeemkennis van Allegro of een soortelijk klantsysteem voor budgetbeheer

  • De gesprekken vinden plaats op 4 en 5 april '24, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is.

  • Competenties: Zie PDF.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.