Senior Schuldhulpverlener

Grote Kerkhof, 7411 KZ Deventer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Overijssel

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

9 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Senior Integraal schuldhulpverlener 32-36 uur per week voor Deventer/Olst-Wijhe 
Wij hebben voor de ondersteuning aan onze inwoners tijdelijk extra capaciteit van een Senior integraal schuldhulpverlener nodig. Je zult voor de gemeente Deventer/Olst-Wijhe inwoners gaan werken.

Jouw werk
Als Senior Schuldhulpverlener ben je verantwoordelijk voor een vakgroep binnen het team en zorg je voor de inhoudelijke begeleiding van je collega's. Je adviseert de teammanager en signaleert knelpunten in werkdruk en werkverdeling, zodat de werkzaamheden efficiënt verlopen. Je fungeert als klankbord voor medewerkers en helpt hen bij vakinhoudelijke en procesmatige vraagstukken. Je bewaakt de kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden en zorgt voor de uitvoering van wettelijke taken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor procesverbetering en draagt ideeën aan voor innovaties binnen de dienstverlening. Veranderingen in wet- en regelgeving vertaal je naar werkprocessen en procedures. Je zorgt voor afstemming en samenwerking tussen vakgroepen en externe partners, zoals gemeenten en woningcorporaties. Je houdt toezicht op de voortgang van de werkzaamheden en geeft opvolging aan acties die de samenwerking verbeteren. Je levert input voor teambrede processen en gemeentebrede initiatieven. Kortom, je speelt een sleutelrol in het verbeteren van zowel de interne processen als de samenwerking met externe partners.

Over jou

  • Je hebt minimaal 5-7 jaar werkervaring binnen de schuldhulpverlening bij voorkeur bij een grote gemeente;

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als senior of coördinator binnen de schuldhulpverlening

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO/WO niveau, aantoonbaar door je opleiding aangevuld met relevante cursussen/seminars

  • Je bent goed bekend met de gedragscode schuldregeling NVVK, relevante wetgeving en het socialezekerheidsstelsel;

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring en systeemkennis van Allegro;

Het team
Het Budget Adviesbureau Deventer (BAD) is dé professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting, hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ca. 60 mensen in verschillende functiegroepen (preventie & vroegsignalering, stabilisatie & schuldregeling, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank en ondersteuning aan gedupeerden van de Toeslagenaffaire).

Daarom kiezen voor Deventer  
Deventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten)

  • Bij eventuele gunning is een VOG verplicht. Deze wordt door de gemeente Deventer aangevraagd voor de kandidaat.

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO/WO niveau, aantoonbaar door je opleiding aangevuld met relevante cursussen/seminars

  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring binnen de schuldhulpverlening

  • Je bent goed bekend met de gedragscode schuldregeling NVVK, relevante wetgeving en het socialezekerheidsstelsel;

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Wensen

  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring binnen de schuldhulpverlening bij voorkeur bij een grote gemeente;

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als senior of coördinator binnen de schuldhulpverlening

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring en systeemkennis van Allegro;

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Je hebt oog voor de specifieke problematiek van onze klanten, maar weet die te combineren met een zakelijke instelling;

    • Je durft zelfstandig beslissingen en initiatieven te nemen en beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden en kunt overzichtelijk rapporteren;

    • Je bent een teamplayer die binnen de eigen caseload in staat is om zelfstandig te werken en je werkvoorraad bewaakt;

    • Je houdt je actief op de hoogte van actuele ontwikkelingen op ons vakgebied en levert vanuit je kennis en ervaring een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening
       

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.