Binckhorstlaan 36 M0.17, 2516 BE Den Haag, Nederland
Begindatum:
2 sept 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
1 aug 2024Type inzet
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen dienen zich te laten detacheren of in loondienst te zijn via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, die dan de offerte indient.*
Financial Controller
32-36 uur
Ben jij analytisch en nauwkeurig met een sterke financiële achtergrond die complexe financiële gegevens kan interpreteren en vertalen naar begrijpelijke rapportages en adviezen?
Wat ga je doen?
Als Financial Controller bij de OFGV heb je een cruciale rol in het waarborgen van de financiële gezondheid van onze organisatie. Je informeert en adviseert de directie over de financiële voortgang. Je houdt toezicht op en beheert diverse financiële processen en zorgt ervoor dat we voldoen aan alle relevante wet- en regelgeving. Je taken omvatten onder andere:
P&C cyclus: opstellen van kadernota, begroting, begrotingswijzigingen, voortgangrapportages en jaarrekening
Financieel advies: DT voorstellen, prognose jaarrekeningresultaat, meerwerkopdrachten, subsidies en budgetten
Control: Interne controle, accountantscontrole, subsidie verantwoording, rechtmatigheidsverantwoording, project control, controle op budgetoverzicht, controle salarisprognose, controle berekening werkkostenregeling
Financiën: Inhoudelijke aansturing, updaten administratieve organisatie, updaten interne controle plan
Wie zoeken wij?
Je bent een analytisch en nauwkeurig persoon met een sterke financiële achtergrond. Je bent in staat om complexe financiële gegevens te interpreteren en te vertalen naar begrijpelijke rapportages en adviezen. Verder beschik je over:
Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een financiële richting en minimaal 3, bij voorkeur meer jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie.
Uitgebreide kennis van en ervaring met gemeentefinanciën (besluit begroting en verantwoording), financiële rapportages, controlewerkzaamheden en het opstellen van begrotingen en jaarrekeningen. Ervaring met Afas is een pre.
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, en de vaardigheid om effectief te werken in teamverband. Je bent proactief, oplossingsgericht en hebt oog voor detail.
Integriteit, betrouwbaarheid en een sterke werkethiek zijn essentieel voor deze functie. Je hebt een hands-on mentaliteit en bent in staat om zelfstandig te werken.
Je bent iemand die niet alleen naar cijfers kijkt, maar ook het verhaal erachter begrijpt. Je bent in staat om strategisch mee te denken en kunt zowel op operationeel als tactisch niveau bijdragen aan de ontwikkeling van de organisatie. In deze rol krijg je de kans om mee te werken aan uitdagende projecten en je verder te ontwikkelen in een dynamische en professionele omgeving.