Consulent Werk en Inkomen

Singel 9, 8321 GT Urk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Flevoland

Begindatum:

19 feb 2024

Einddatum:

31 aug 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 feb 2024

Consulent Werk en Inkomen 
 
Wat hebben we jou te bieden  

  • Een functie met impact op het unieke en dynamische Urk  

  • Flexibiliteit in werktijden voor een goede werk-privé balans 

  • Mogelijkheid om thuis te werken.

  • Werken in collegiaal team van 5 collega’s  

 Wat ga je doen in de functie? 
Als gespreksvoerder Participatie Werk en Inkomen ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet. In deze brede functie, voer  je de regie over je eigen caseload met klanten. 

Werk
Je bent actief bij het realiseren van de doelstelling om zoveel mogelijk uitstroom te bevorderen. Via intensieve individuele trajectbegeleiding werk je met de klanten toe naar regulier werk of opleiding. Jij faciliteert onze klanten bij het in gang zetten van noodzakelijke stappen. Met jouw actuele kennis van de arbeidsmarkt weet je als geen ander hoe je klanten begeleidt. De dienstverlenende en ondersteunende taken van de functie van klantmanager/ consulent liggen vast in wetgeving, procedures en richtlijnen. Bij het inschatten en oplossen van de problemen wordt inventiviteit verwacht. 

 Inkomen 
Je bent verantwoordelijk voor de doel- en rechtmatigheid van uitkeringen Je beoordeelt en behandelt uitkeringsverzoeken. Hiervoor stel je rapportages en beschikkingen op. Je licht je klanten voor, adviseert ze en wijst ze op de mogelijkheden.  
In voorkomende gevallen verricht je gespreksvoering op overige relevante terreinen binnen het sociaal domein.  

Wie ben jij en wat heb je in huis? 
Je bent een zelfstandige, ervaren gespreksvoerder. Je krijgt energie van het op weghelpen van klanten op het gebied van uitkeringen, voorzieningen en participatie. Je bent van alle markten thuis en bent bekend met zowel doel- als rechtmatigheid. Je bent mensgericht en  communicatief vaardig, zowel met woorden, als op papier. Met behoud van de relatie ben je resultaat gericht, proactief en gericht op samenwerking.  
Daarnaast ben je analytisch sterk en brengt wat tijdsdruk jou niet van de leg.  
 
Daarnaast beschik je over: 

  • Minimaal een relevant diploma op Bachelor niveau, bijvoorbeeld Social Work of SJD.  

  • Ervaring in het voeren van gesprekken binnen de Participatiewet.  

  • Twee jaar ervaring in een vergelijkbare functie in de afgelopen vijf jaar.  

  • Affiniteit met Inburgering

Eisen

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed. De VOG aanvraag dient in overleg te gaan met de afdeling P&O van de opdrachtgever.

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon- werk en evt fee kosten).

  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding SJD, MWD, SPH of Social Work. Dit blijkt duidelijk uit het CV.

  • Kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie in de afgelopen 5 jaar. Dit blijkt duidelijk uit het CV.

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Wensen

  • De kandidaat zorgt voor een eigen laptop en telefoon.

  • Kandidaat beschikt over meerdere jaren werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit blijkt duidelijk uit het CV.

  • Kandidaat beschikt over ervaring in het voeren van gesprekken binnen de Participatiewet. Dit blijkt duidelijk uit het CV.

  • Kandidaat beschikt over ervaring met Inburgering. Dit blijkt duidelijk uit het CV.

  • Kandidaat beschikt over ervaring met het systeem Civision. Dit blijkt duidelijk uit het CV.

  • Competenties: Zie PDF.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.