thumbnail
thumbnail
Fraudepreventiemedewerker

(Swif) Gemeente Noordoostpolder

Harmen Visserplein 1, 8302 BW Emmeloord, Nederland

Overig
Sluit over 2 dagen
Geen maximum
36 Flevoland

Publicatiedatum:

19-01-2023

Sluitingsdatum:

30-01-2023

Begindatum:

01-02-2023

Einddatum:

01-08-2023

Uren per week:

36

Fraudepreventiemedewerker
32-36 uur
Ben jij die enthousiaste en proactieve fraudepreventiemedewerker? En wil jij van toegevoegde waarde zijn voor het maatschappelijk effect in onze gemeente? Dan zijn wij op zoek naar jou. Als fraudepreventiemedewerker ben jij de expert als het gaat om zowel de preventie als het aanpakken van fraude binnen de Participatiewet.

Dit ga je doen
De kerntaak van de fraudepreventiemedewerker is het voorkomen van fraude met uitkeringen en het opsporen daarvan. Dit doe je door:

  • een nader onderzoek in te stellen op basis van een fraudesignaal. Bewijslast kan verzameld worden door onder andere: administratief onderzoek, observaties (bv. in het kader van zwart werken), het voeren van gesprekken, het doen van huisbezoeken en het opnemen van (getuigen)verklaringen;

  • verrichten van huisbezoeken in samenwerking met de klantmanager inkomen, directe collega fraudepreventiemedewerker en/of sociaal rechercheur. Het ondersteunen van de klantmanager tijdens gesprekken bij een vermoeden van fraude (bij poortzaken);

  • het rapporteren over de bevindingen;

  • het voeren van ‘slecht nieuws’ gesprekken wanneer een uitkering wordt ingetrokken;

  • het meedenken op het gebied van veiligheid en ondermijning;

  • het uitvoeren van integrale controles samen met betrokken ketenpartners;

  • adviseren of een fraudezaak wordt overgedragen aan de sociaal rechercheur of in eigen beheer wordt opgepakt;

  • het signaleren van feiten en ontwikkelingen die van belang zijn voor acties gericht op het voorkomen van fraude;

  • ondersteunen, informeren en adviseren van de klantmanagers op het gebied van fraudealertheid en fraudebestrijding;

  • het (mede) zorgdragen voor de (verdere) uitrol en doorontwikkeling van het fraudepreventiebeleid, het signaleren van relevante ontwikkelingen in het werkgebied en het doen van verbetervoorstellen (voor beleid);

  • het actief opzoeken van de samenwerking met collega’s van de klantmanagers inkomen, klantmanagers participatie en collega’s bij de WerkCorporatie;

  • het onderhouden van interne contacten en externe contacten zoals, sociale recherche, andere gemeenten, politie, Nederlandse arbeidsinspectie en uitkeringsinstanties.


Dit breng jij mee
Wij zoeken een zelfstandige, flexibele, klant- en resultaatgerichte teamspeler met:

  • HBO werk- en denkniveau;

  • Werkervaring in een soortgelijke functie;

  • Kennis van de relevante wet- en regelgeving  (Participatiewet, Algemene wet bestuursrecht en aanverwante wet- en regelgeving);

  • Integriteit, overtuigingskracht, initiatiefrijk, analytisch sterk en alert op fraude;

  • Het inzicht dat iedere situatie anders is en een ‘gepaste’ aanpak vraagt;

  • Goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk);

  • Bereidheid om te werken buiten de ‘normale’ werktijden;

  • In bezit van een geldig rijbewijs B.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Fraudepreventiemedewerker die deze organisatie zoekt?