Financieel Projectmedewerker Energie

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen
100 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

8 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Beschrijving probleemstelling
Waternet zoekt een ervaren professional die de achterstand in de financiële administratie snel en doeltreffend kan wegwerken en bijhouden. De projectmedewerker analyseert de huidige processen, brengt knelpunten in kaart en draagt bij aan procesverbeteringen door het opstellen van vaste formats en efficiëntere werkwijzen. De focus ligt hierbij op het verlagen van de foutgevoeligheid en het versnellen van de afhandeling van financiële administratieve taken, en het ontwikkelen en implementeren van een robuust systeem met het oog op de aankomende reorganisatie. Daarnaast ondersteunt de opdrachtnemer het energieteam bij diverse werkzaamheden.

Omschrijving van de opdracht
Je bent namens Waternet verantwoordelijk voor de financiële administratie van energie. Het inventariseren van de processen en het voorstellen, uitwerken en implementeren van een nieuw proces omtrent de verwerking van energie facturen.

Als projectmedewerker:

  • Draag je zorg voor de gehele verwerking van binnenkomende energie facturen. Dit betreft onder andere: VPL’s aanmaken, overzicht van de verschillende boekingscodes maken en delen met leveranciers, facturen controleren en prestatie verklaren;

  • Zorg je voor afstemming met interne stakeholders binnen verschillende bedrijfsonderdelen (waarde ketens) van Waternet. Je bent het aanspreekpunt voor alle financiële vragen energie en zorgt dat de leverancier beschikt over de juiste aansluiting informatie;

  • Faciliteer je overleggen en ben je het op het gebied van het facturatie proces eerste aanspreekpunt voor zowel de leverancier als de interne stakeholders.

  • Signaleer je knelpunten in het huidige proces en kom je met oplossingen;

  • Ontwerp je een nieuw proces voor de verwerking van energie facturen;

  • Bouwen van een nieuw facturatiesysteem specifiek voor Energie;

  • Implementeer je oplossingen uit het nieuwe proces;

  • Zorg je dat de facturatieprocessen met een nieuwe samenwerkingspartner tijdig en correct worden ingeregeld.

Eisen

  • Maximaal uurtarief: €100,- all-in, excl. BTW Interne inschaling: Schaal 10;

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde WO-opleiding in financiële richting;

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel medewerker;

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;

  • Minimaal een jaar ervaring als projectmedewerker;

Wensen en competenties

Wensen

  • Werkervaring met facturatieprocessen binnen de energiesector (40p);

  • Beschikbaar per 1 augustus 2025 (20p);

  • Ervaring met het uitvoeren van data analyses in Excel en werken met grote datasets (30p);

  • Ervaring met stakeholdermanagement (10p).

Beste Prijs Kwaliteit verhouding
30 punten Weging Prijs
100 punten Weging Kwaliteit

Competenties

  • Samenwerken en verbinden:
    Effectief samenwerken met interne en externe partijen, stakeholders verbinden en de samenwerking stimuleren tussen Waternet en de leveranciers.

  • Duidelijk communiceren:
    Helder en to the point communiceren, zowel mondeling als schriftelijk. In staat om standpunten goed te onderbouwen en verwachtingen duidelijk af te stemmen.

  • Coördineren en aansturen:
    Zelfstandig regie voeren over de uitvoering van het project. De leverancier en interne partijen effectief aansturen op acties, deadlines en resultaten.

  • Oplossingsgericht en pragmatisch:
    Snel knelpunten signaleren en praktisch werkbare oplossingen aandragen die passen binnen de context van Waternet.

  • Planmatig en resultaatgericht:
    Goed kunnen plannen, organiseren en bewaken van voortgang, kwaliteit en deadlines. Gericht op het behalen van concrete projectresultaten.

  • Stressbestendig en flexibel:
    In staat om onder tijdsdruk te werken, prioriteiten te stellen en snel te schakelen als omstandigheden veranderen.

Organisatie en team

Beschrijving afdeling/team
Je maakt deel uit van de afdeling Programmeren, binnen een team van twaalf collega’s die organisatie breed opereren. Je rapporteert aan de teamleider en aan de collega’s van het energieteam. Binnen Waternet werk je samen met gedreven professionals die ieder vanuit hun eigen expertise bijdragen aan een duurzame en efficiënte inzet van energie.

Gespreksinformatie

Data matchgesprek:    
23 juli 2025 – 13:00 uur – 16:00 uur
Gesprekken via MS Teams. Gelieve hier rekening mee houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Overige informatie

  • Mogelijkheid tot verlenging bij detachering:  
    Ja. Er is bij detachering een maximale inhuurperiode van 48 maanden óf een opdrachtwaarde van maximaal €500.000,-

  • Plaats tewerkstelling:  
    Amsterdam, hybride

  • Waternet hanteert de WNT norm.

  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.

  • Offertes waar meer persoonsgegevens in staan dan alleen de voornaam en eerste letter achternaam worden terzijde gelegd.

Let op!: Deze functie is niet geschikt voor een zzp’er of zzp via intermediair

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur