Programmaleider Adviseur Gezondheidsbevordering

Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland

Sluit over 6 dagen
95 16 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

9 jul 2025

Omschrijving

Wij zijn op zoek naar een ervaren programmaleider/ adviseur gezondheidsbevordering die bekend is met het sociaal domein en het thema gezondheid en ondersteuning. De kandidaat heeft affiniteit en ervaring met middelenpreventie. In deze functie werk je samen met de programmaleider van het Preventie- en Handhavingsplan Alcohol en Drugs en van de preventieve activiteiten binnen het beleidsplan Bescherming & Opvang.

Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden:

  • Voeren van de regie op een deel van de preventieve activiteiten uit het Preventie & Handhavingsplan alcohol en drugs en Bescherming & Opvang.

  • Zorgen voor ambtelijke en bestuurlijke afstemming rondom deze activiteiten met de betrokken gemeenten.

  • Coördineren van de samenwerking met lokale en regionale partners (gemeenten en ketenpartners) rondom deze activiteiten.

  • Coördineren van diverse publiekscampagnes.

  • Adviseren van gemeenten, met name op ambtelijk niveau.

  • Organiseren van (digitale) bijeenkomsten voor gemeenten en andere stakeholders in de regio.

  • Ondersteunen bij de vernieuwing van het Preventie en Handhavingsplan Alcohol en Middelen. Te denken valt aan het uitvoeren van interviews, voeren van afstemmingsoverleggen, redigeren van beleidsnotities, etc.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met programma- of projectmanagement;
  • Aantoonbare werkervaring met het betrekken en verbinden van stakeholders, waaronder inwoners (licht dit duidelijk toe in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het sociaal domein gericht op het thema gezondheid en ondersteuning (licht dit duidelijk toe in het cv);
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare affiniteit en/of werkervaring met het thema preventie middelengebruik (licht dit duidelijk toe in het cv) (30 punten);

  • Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (40 punten);

    • Tot € 85,- (40 punten);

    • Van € 85,- tot € 90,- (20 punten);

    • Van € 90,- tot € 95,- (10 punten);

    • Meer dan € 95,- (0 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de beleidscyclus en – advisering bij en aan gemeenten (licht dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met werken in het sociaal domein (10 punten).

Competenties

  • Politiek bestuurlijke sensitiviteit;

  • Analytisch en creatief;

  • Plannen op een heldere wijze formuleren en met goed onderbouwde voorstellen;

  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;

  • Een teamspeler die het leuk vindt om samen te werken met anderen;

  • Proactief, weet van aanpakken en kunt snel schakelen.

Organisatie en team

De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 juli 2025 vanaf 13.00 uur. De gesprekken vinden plaats op locatie. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen maandag 21 juli 2025 uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen 
In overleg.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Regio Gooi- en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur