Contractmanager Afvalwater

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 4 dagen
130 24 - 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

20 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Beschrijving probleemstelling
Binnen Waternet gaan we een extra IPM team inrichten die verschillende projecten voor Afvalwater gaat voorbereiden en laten uitvoeren.

De start van de uitvoering is beoogd in Q2 2026. Voor de uitvoering worden Raamovereenkomsten (ROK’s) met aannemers afgesloten. De voorbereiding van de projecten en de aanbesteding van de ROK’s worden tegelijkertijd uitgevoerd.

Voor deze voorbereiding en start van deze projecten zijn we op zoek naar een ervaren contractmanager voor de afdeling Projecten.

Omschrijving van de opdracht
Wil jij bijdragen aan schoner water en een duurzame leefomgeving? De afdeling Projecten van Waternet is op zoek naar een gedreven Contractmanager voor de waardeketen Afvalwater, specifiek voor instandhouding en renovatie van onze RWZI’s. Ben jij de verbindende contractmanager die de wensen en belangen van zowel opdrachtgever als opdrachtnemer succesvol weet samen te brengen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Als Contractmanager werk je aan verschillende projecten, van de beginfase tot de overdracht aan de beheerders. We volgen hierbij de Systematische Aanpak Projecten (SAP), die loopt van fase 100 (definitiefase) tot fase 600 (nazorgfase). Binnen de afdeling Projecten gebruiken we het Integraal Projectmanagementmodel (IPM). Beslissingen worden samen met andere IPM-rolhouders in teamverband genomen, waarbij alle belangen worden meegewogen. Je maakt deel uit van een hechte vakgroep Contractmanagement, waar samenwerking en kennisdeling met collega-contractmanagers centraal staat.

Wij zoeken: een ervaren professional met een sterke achtergrond in contractmanagement. Je beschikt over uitstekende analytische- en communicatieve vaardigheden en hebt een bewezen staat van dienst en/of uitgebreide kennis opgebouwd in het managen van traditionele (UAV2012) én moderne (o.a. samenwerkingsgerichte) contracten UAVGC). Je bent verantwoordelijk voor de contractbeheersing van een of meerdere nadere overeenkomsten (NOK) die voortvloeien uit de ROK.

Je bent het aanspreekpunt voor marktpartijen over de scope, planning, budget, diverse contractsbepalingen, kwaliteit, producten, adviezen en uitvoeringsonderdelen, ramingen, risico’s, indexeringen, claims, Verzoeken tot Wijzigingen (VtW’s), enz.

Kennis van Bouw Informatie Management (BIM) en ACC is een pré.

Beschrijving afdeling/team
Het team Contractmanagement bestaat uit drie vakgroepen te weten: Contractmanagement, Directievoering en Toezicht. De onderlinge samenwerking in de vakteams kenmerkt zich door samen en doelgericht. Als contractmanager ga je werken aan verschillende projecten. Er wordt collegiaal samengewerkt, met passie voor de technische inhoud van het vak. Door de brede range van projecten, van heel technisch, concreet en toegepast, tot complexe, langdurige projecten waarin hele zuiveringen of watersystemen duurzaam en innovatief worden gerealiseerd.

Eisen
Onderstaande eisen zijn harde eisen. Wanneer niet aantoonbaar wordt de offerte terzijde gelegd. Competenties en opleidingsniveau zullen worden getoetst tijdens het match gesprek.

  1.  Maximaal uurtarief € 130,00 all-in, excl. BTW Interne inschaling: Schaal 12

  2. Een afgeronde HBO-opleiding in een relevante richting, aangevuld met een vakopleiding op gebied van inkoopen/of contractmanagement.

  3. Minimaal 3 jaar ervaring als Contractmanager in multidisciplinaire projecten.

  4. Ervaring met verschillende contractvormen zoals RAW, UAV-GC en UAV.

  5. Ervaring in de rol contractmanager in het IPMsamenwerkingsmodel.

  6. Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Competenties
De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties:

  • Verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten het team.

  • Duidelijk communiceren: open, duidelijk en tijdig informatie uitwisselen om gezamenlijke doelen te realiseren.

  • Samenwerken: integraal en gelijkwaardig samenwerken vanuit verschillende expertises.

  • Probleemoplossend: flexibel in het werken naar oplossingen .

  • Stressbestendig: je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen.

  • Analytisch: in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.

Gunningscriteria

  1. Ervaring met werken bij een ambtelijke, politiek gedreven organisatie zoals een waterschap, een gemeente, de rijksoverheid of een provinciale overheid (40p)

  2. Ervaring met het functioneren als contractmanager in een projectteam opgebouwd conform het IPMsamenwerkingsmodel. (30p)

  3. Ervaring in het opstellen van Nader Overeenkomsten (NOK’s) binnen een ROK. (30p)

  4. Prijs weging: (30p)

Aanvullende informatie

  • Mogelijkheid tot verlenging bij detachering:  Ja. Er is bij detachering een maximale inhuurperiode van 48 maanden óf een opdrachtwaarde van maximaal €500.000,-

  • Data matchgesprek:    
    De gesprekken vinden plaats op locatie. Gelieve hier rekening mee te houden.

    • 4 juni 2025: 10:00 – 11:00u. en 14:00 – 15:00u.

    • 5 juni 2025: 13:00 – 15:00u.

  • Plaats tewerkstelling:  Hoofdkantoor

  • Waternet hanteert de WNT norm.

  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.

  • Offertes waar meer persoonsgegevens in staan dan alleen de voornaam en eerste letter achternaam worden terzijde gelegd.

Let op!: Deze functie is niet geschikt voor een zzp’er of zzp via intermediair

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur