Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

manager planning/allround (project)manager

Hoogoorddreef 54E, 1101 BE Amsterdam, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Onze afdeling planning vervult een belangrijke -en onmisbare- rol binnen Bevolkingsonderzoek Nederland. Dagelijks zorgen onze 28 planningscollegas voor een optimale clienten- en personeelsplanning binnen het bevolkingsonderzoek Borstkanker. Binnenkort ontstaat er een tijdelijke vacature op onze afdeling planning en binnen ons management team. Wij zoeken per 1 december een manager planning/allround (project)manager voor 32-36 uur per week voor een tijdelijke periode van 6 maanden. Ter vervanging van het zwangerschapsverlof van onze huidige manager planning.

Doelstellingen:

Als manager ben jij eindverantwoordelijk voor de landelijke afdeling planning. Je stuurt direct 3 teammanagers aan en indirect 25 medewerkers planning. Jouw teams werken verdeeld over zes van onze kantoorlocaties: Rotterdam, Groningen, Deventer, Eindhoven, Amsterdam en Utrecht. Ook wordt er regelmatig vanuit huis gewerkt. Het is voor ons daarom een absolute pre als je ervaring hebt met de aansturing van hybride teams. Jij weet jouw afdeling en team te enthousiasmeren door de juiste toon en taal te spreken. Voor jouw team vertaal jij de strategisch-tactische organisatiedoelstellingen op teamniveau. Het team kan op jou bouwen en jij op hen! Ook op hectische momenten en bij lastige(re) situaties. De waan van de dag is uitdagend, maar voor jou geen probleem. Sterker nog, jij kijkt vooruit en je hebt altijd het overzicht. Jij schakelt gemakkelijk van tactische naar strategische vraagstukken. Heel concreet houd jij je bezig met een aantal grote projecten die belangrijk zijn voor onze organisatie en impact hebben op onze afdeling. Zo staat onder andere inrichting integraal capaciteitsmanagement, de doorontwikkeling naar een landelijke planningsafdeling als de aanbesteding en implementatie van het landelijke planningssysteem op de planning. Jouw visie en sturing is hierin erg belangrijk. Als manager planning werk je veel samen met collega managers binnen de borstkankerscreening en jouw managementteam van in totaal 8 collegas. Je legt verantwoording af aan het MT Lid Uitvoering Bevolkingsonderzoek Borstkanker. Goed om te weten: Deze functie is tijdelijk. Heb jij geen ervaring als manager planning, maar ben je een allround (project)manager met leidinggevende ervaring die uitdaging ziet in deze tijdelijke opdracht? Ook dan komen wij graag met jou in contact!

Werkzaamheden:

  • Je kunt je team enthousiasmeren
  • Je vertaalt strategisch-tactische organisatiedoelstellingen naar teamniveau
  • Jij weet de gestelde doelstellingen/kpis te implementeren en bewaakt de realisatie hiervan
  • Jij schakelt gemakkelijk van operationele taken naar tactische en/of strategische vraagstukken
  • Je werkt samen met alle afdelingen binnen onze organisatie.
  • Je signaleert knelpunten in de dagelijkse uitvoering, pakt deze op en draagt mogelijke oplossingen aan.
  • Je kunt goed samenwerken

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 december voor 32-36 uur per week;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met de aansturing van hybride teams (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met veranderprocessen (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als leidinggevende in een planningsgerichte omgeving (benoem duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het implementeren van kpis (10 punten).

Competenties

  • Je communiceert helder, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Jouw verbindende leiderschapsstijl is coachend en inspirerend.
  • Je hebt een groot organisatorisch vermogen.
  • Je hebt inzicht en overzicht (helicopterview!).
  • Jij schakelt snel en op diverse niveaus en je bent een betrokken teamspeler.
  • Je bent prestatiegericht en hebt sterke analytische vaardigheden.

Organisatie en team

Bevolkingsonderzoek Nederland (BVO) in haar huidige vorm bestaat sinds januari 2022. De nieuwe (landelijke) organisatie is ontstaan uit een fusie van vijf regionale organisaties. Bevolkingsonderzoek Nederland is verantwoordelijk voor de uitvoering van drie bevolkingsonderzoeken in Nederland: wij screenen verschillende bevolkingsgroepen op baarmoederhalskanker, darmkanker en borstkanker. Ruim 4,5 miljoen Nederlanders worden jaarlijks uitgenodigd voor een of meerdere van deze bevolkingsonderzoeken. Bij onze organisatie werken 950 collega's aan hetzelfde doel: een bijdrage leveren aan de vroegtijdige opsporing van kanker. Vroege opsporing helpt! Het vergroot de kans op een succesvolle behandeling en vaak is ook een minder ingrijpende behandeling nodig. Wij zijn trots op ons werk en op onze maatschappelijke bijdrage. Onze kernwaarden betrokken, betrouwbaar en bereikbaar komen tot uiting in onze interne organisatie en de relatie tot de buitenwereld. Ze bieden ons richting om ons werk en onze organisatie steeds weer te verbeteren. #SamenvoormiljoenenNederlanders!

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen

De CVs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden beoordeeld. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd

De CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria beoordeeld. De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen na sluitingsdatum van de opdracht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Inschaling 65 conform cao ziekenhuizen.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

In overleg.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 9 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 10 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.

Overige informatie

Bevolkingsonderzoek Nederland vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). OPTIONEEL: Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal xx uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collegas uit het team (deels) uitvallen. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor VRU komt werken. In de marktuitvraag wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur