Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Stadsdeel Zuid - Projectleider

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen
Onbekend Noord-Holland

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor Buurtbudget Zuid als instrument voor democratisering is er behoefte aan projectleiding en strategisch advies rondom een van de buurten. Er volgt projectleiding en strategisch advies rondom Buurtbudget Zuid en bij het betrekken van bewoners bij het proces van de Hemony- en Willibrordusbuurt. Daarbij hoort ook de overdracht naar een interne teammanager na afloop, zodat er in het verdere verloop zo weinig mogelijk afhankelijkheid is van een extern bureau voor de uitvoering van Buurtbudget Zuid.

Werkzaamheden

  • Gecoordineerde afronding van de Haalbaarheidstoetsfase voor plannen in de Hemonybuurt/Willibrordusbuurt.
  • Uitgewerkte voorstellen voor planadaptatie voor niet direct haalbare plannen. In samenspraak met de planindieners wordt onderzocht hoe plannen aangepast kunnen worden om wel haalbaar te zijn.
  • Voorbereiding van de stemmingsfase voor definitief haalbare plannen. Gereed maken van de lijst met plannen die in stemming worden gebracht en de logistieke voorbereiding voor het stemproces.
  • Aansturing van het projectteam /buurtbudget team Buurtbudget Hemonybuurt/Willibrordusbuurt. Regelmatige teamoverleggen en operationele aansturing van de communicatieadviseur en gebiedsmakelaar.
  • Deelname aan stedelijk overleg van projectleiders. Actieve bijdrage aan het netwerk voor kennisdeling en doorontwikkeling.
  • Input leveren voor de doorontwikkeling van het instrument buurtbudgetten. Gedeelde inzichten uit de praktijk, knelpunten en verbeterpunten geidentificeerd en ingebracht in team- en stedelijke overleggen.

Eisen

  • Kandidaat moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • Inschrijver draagt loonbelasting en werknemerspremies af voor de betreffende kandidaat.
  • Inschrijver heeft een werkgeversgezag tussen Inschrijver en kandidaat.
  • Inschrijver voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.
  • Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving).
  • De leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI).
  • De organisatie van de leverancier dient in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel.
  • Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • CV van de kandidaat, opgesteld in het Nederlands en maximaal 5 A4 groot, dient ter verificatie van antwoorden op eisen en wensen.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over WO werk- en denkniveau, dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Motivatie van maximaal 1 A4 waarom de kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met democratiseringsinstrumenten van gemeenten, dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met buurtbudgetten, dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het uitvoeren van (deelprojecten binnen) campagnefase stadsdeelbrede aanpak, dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het coördineren van de uitvoering van plannen uit eerdere rondes, dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het aansturen van een team, dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het door ontwikkelen van het instrument buurtbudgetten, dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Stadsdeel Zuid is een van de stadsdelen van de gemeente Amsterdam. De gebiedspool is een van de organisatieonderdelen. De gebiedspool Zuid levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsopgaven, uitvoeringsplannen, programmas en projecten in het stadsdeel. De gebiedspool is een flexibele, innovatieve, hands-on afdeling waar uitwisseling van kennis en mensen tussen stadsdeel en directies mogelijk wordt gemaakt. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collegas zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collegas, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie en onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Gespreksinformatie

  • Planning interviews: in overleg op 21 oktober 2025.
  • Een interview maakt deel uit van het selectieproces, de aangeboden kandidaat dient hiervoor beschikbaar te zijn.
  • Werklocatie: President Kennedylaan, 923, 1079MZ, AMSTERDAM.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Startdatum: z.s.m. na gunning.
  • Einddatum: 05-11-2026.
  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
  • Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1.
  • Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines, zie kopje 'Planning'.
  • Vragen kunnen via de 'Vraag & Antwoord-module' worden gesteld.
  • De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt.
  • Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag.
  • Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.
  • Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
  • Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd.
  • De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.
  • De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat, inclusief organisatienaam, contactpersoon en telefoonnummer contactpersoon. De referent dient op de hoogte te zijn. De inschrijver mag zichzelf niet als referent opgeven.
  • Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur