Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

Stadsdeel Zuid - Projectleider

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

5 nov 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor Buurtbudget Zuid als instrument voor democratisering is er behoefte aan projectleiding en strategisch advies rondom een van de buurten. Er volgt projectleiding en strategisch advies rondom Buurtbudget Zuid en bij het betrekken van bewoners bij het proces van de Hemony- en Willibrordusbuurt. Daarbij hoort ook de overdracht naar een interne teammanager na afloop, zodat er in het verdere verloop zo weinig mogelijk afhankelijkheid is van een extern bureau voor de uitvoering van Buurtbudget Zuid.

Werkzaamheden:

  • Gecoördineerde afronding van de Haalbaarheidstoetsfase voor plannen in de Hemonybuurt/Willibrordusbuurt.

  • Uitgewerkte voorstellen voor planadaptatie voor niet direct haalbare plannen. In samenspraak met de planindieners wordt onderzocht hoe plannen aangepast kunnen worden om wel haalbaar te zijn.

  • Voorbereiding van de stemmingsfase voor definitief haalbare plannen. Gereed maken van de lijst met plannen die in stemming worden gebracht en de logistieke voorbereiding voor het stemproces.

  • Aansturing van het projectteam /buurtbudget team Buurtbudget Hemonybuurt/Willibrordusbuurt. Regelmatige teamoverleggen en operationele aansturing van de communicatieadviseur en gebiedsmakelaar.

  • Deelname aan stedelijk overleg van projectleiders. Actieve bijdrage aan het netwerk voor kennisdeling en doorontwikkeling.

  • Input leveren voor de doorontwikkeling van het instrument buurtbudgetten. Gedeelde inzichten uit de praktijk, knelpunten en verbeterpunten geïdentificeerd en ingebracht in team- en stedelijke overleggen.

Eisen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over WO werk- en denkniveau;

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met democratiseringsinstrumenten van gemeenten;

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met buurtbudgetten;

Wensen en competenties

Wensen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het uitvoeren van (deelprojecten binnen) campagnefase stadsdeelbrede aanpak;
    15p

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het coördineren van de uitvoering van plannen uit eerdere rondes;
    15p

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het aansturen van een team;
    15p

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het door ontwikkelen van het instrument buurtbudgetten;
    15p

  • Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 95,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    40p

Organisatie en team

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Stadsdeel Zuid is een van de stadsdelen van de gemeente Amsterdam. De gebiedspool is een van de organisatieonderdelen. De gebiedspool Zuid levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsopgaven, uitvoeringsplannen, programmas en projecten in het stadsdeel. De gebiedspool is een flexibele, innovatieve, hands-on afdeling waar uitwisseling van kennis en mensen tussen stadsdeel en directies mogelijk wordt gemaakt. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collegas zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collegas, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie en onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Gespreksinformatie

  • Planning interviews: in overleg op 21 oktober 2025.
  • Een interview maakt deel uit van het selectieproces, de aangeboden kandidaat dient hiervoor beschikbaar te zijn.
  • Werklocatie: President Kennedylaan, 923, 1079MZ, AMSTERDAM.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Werklocatie: President Kennedylaan, 923, 1079MZ, AMSTERDAM

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.