Procesmanager

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum Noord-Holland

Begindatum:

17 okt 2025

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

7 okt 2025
Deze opdracht is exclusief te vinden op Opdracht Overheid.
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In het kort

  • Samenwerken aan projecten om de stad Amsterdam mooi en leefbaar te houden.

Dit doe je op een gemiddelde werkdag

  • Je besteedt in het kader van dit project veel tijd aan gesprekken met de betrokken managers en met de betrokken medewerkers die werkzaamheden op het gebied van bedrijfsvoeringprocessen, zoals onder andere het evenementenproces, uitvoeren.

  • Je werkt samen met kennishouders en adviseurs (bijvoorbeeld beheer, beleid).

  • Je draagt bij aan een plan van aanpak en maakt visualisaties voor de voorbereiding en de uitvoering van het plan van aanpak of ter voorbereiding van MT-besluitvorming.

  • Waar nodig gebruik je het MT om stappen in het proces te zetten.

Eisen

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als leider van strategische of tactische projecten;
  • Je hebt relevante ervaring als projectleider met herschikking van taken en/of reorganisaties;
  • Je hebt relevante ervaring met het realiseren van visualisaties;
  • concrete ervaring met het werken in een politiek-bestuurlijke context in een G4-gemeente;
  • Je bent in staat om complexe vraagstukken op toegankelijke wijze te presenteren en hebt een vlotte pen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Tarief

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
  • Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
  • Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.
  • Initiatief: Onderneemt zelfstandig actie. Signaleert kansen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties, die bijdragen aan betere organisatieprestaties.
  • Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
  • Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.

Organisatie en team

Hier ga je aan de slag

We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Organisatiegegevens

Cluster: Bedrijfsvoering
Directie: Bureau Interim en Advies
Afdeling: Unit 5
Team:
Subteam:

Gespreksinformatie

Planning (interviews): nader te bepalen

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Mogelijkheid tot verlenging: Ja
Einddatum verlenging: 2026-12-31

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur