Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Teamleider Leefomgeving

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

16 jul 2024

Einddatum:

16 jul 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 jul 2024

Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we onder meer hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. We werken sinds begin 2024 met nieuwe systematiek van de Omgevingswet en integrale omgevingsaanpak en planproces. De bouwprojecten die momenteel in ontwikkeling zijn geven ons uitdaging en vooruitzicht in het fysieke domein. Een greep uit deze projecten: de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Onze medewerkers staan centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. Daarnaast zijn we volop in ontwikkeling om te zorgen dat onze organisatie klaar is voor de toekomstige uitdagingen.

Fysieke Leefomgeving
Binnen het domein fysieke leefomgeving formuleren, implementeren en beheren we het beleid over de fysieke leefomgeving. Bovendien coördineren we ruimtelijk georiënteerde projecten in de beleidsvormende fase. We doen dat in opdracht van het college van B&W en gemeenteraad, op een interactieve participatieve manier samen met inwoners en ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze uitgangspunten zijn integraal werken, inspelen op ontwikkelingen, lokale afwegingsruimte en participatie in lijn met de Omgevingswet. Kortom: ons domein is volop in beweging!

Wat is jouw opdracht?
Als moderne en eigentijdse teamleider ben je verantwoordelijk voor het resultaat van het team (kwaliteit en voortgang) Leefomgeving en ben je verantwoordelijk voor de P-taken van het Projectbureau. Het team Leefomgeving buigt zich over het beleid op gebied van milieu, grondstoffen, energietransitie, economische zaken, planeconomie, mobiliteit en recreatie en toerisme. Voor de ruimtelijke ontwikkelingen in Soest en Soesterberg werkt het projectbureau aan de grotere programma’s en projecten en zoekt hiervoor de integrale afstemming binnen en buiten de organisatie. Voor deze projecten ligt het ambtelijk opdrachtgeverschap op MT-niveau.

Tot jouw opdracht behoort:

  • Leidinggeven aan ca. 25 medewerkers en vanuit integrale verantwoordelijkheid zorgdragen voor de ontwikkeling en uitvoering van adequaat beleid op de verschillende terreinen van het team Leefomgeving en invulling geven aan de P-taken voor het Projectenbureau;

  • Hierbij hoort verantwoordelijkheid voor de kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid van het werk van het team Leefomgeving, sturing op proces en resultaat door het werk te prioriteren, organiseren en te monitoren, het faciliteren van beide teams en het zorgdragen voor de HR-management taken;

  • Coachen van medewerkers in hun werk, inzetbaarheid en ontwikkeling en stimuleren van leren en verbeteren als individu en team;

  • Verantwoordelijk voor de planning en kwaliteit van de bestuurlijke adviezen en afstemming met de verantwoordelijk ambtelijk opdrachtgever en portefeuillehouder;

  • Vertalen van de vraag vanuit concerndoelen naar teamplannen en vice versa, en bijdragen aan de actuele organisatieontwikkeling in samenwerking met managers, teamleiders en medewerkers;

  • Begeleiden van de P&C cyclus voor het domein fysieke leefomgeving met focus op team Leefomgeving en het Projectenbureau.

Vereisten / knock-outcriteria;
1. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar in een leidinggevende functie;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein van een gemeentelijke instelling;

Gunningscriteria  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de afgelopen 6 jaar met operationeel aansturen van een team bij een gemeentelijke instelling (40 punten);
5. Minimaal 2 jaar werkervaring met de doorontwikkeling van een team binnen het fysieke domein (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met gemeentelijk budgetbeheer (20 punten);
7. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten).

Competenties

  • coachend en situationeel leiderschap;

  • besluitvaardig en daadkrachtig;

  • samenwerken;

  • overtuigingskracht;

  • omgevingsbewustzijn en politieke sensitiviteit.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 juli 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp´er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.