thumbnail
thumbnail

Senior Financieel controller

Soest

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€105
32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

11 jun 2024

Organisatie
Geef een impuls aan het team Financiën en Control van de gemeente Soest.

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn.We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Als Senior Financieel Controller bij de gemeente Soest speel je een cruciale rol in het waarborgen van de financiële stabiliteit en transparantie van de organisatie. Je brede financiële en bedrijfseconomische kennis stelt je in staat om advies te geven over complexe maatschappelijke vraagstukken. Jij bent de financiële expert voor het aandachtsgebied bedrijfsvoering en draagt bij aan het financieel beleid.

Samen met je collega's zorg je ervoor dat belangrijke documenten zoals begrotingen en jaarstukken tijdig worden afgerond. Je draagt bij aan de producten uit de Planning & Control-cyclus door advies te geven. Je voert gesprekken met budgethouders om de realisatie en mogelijke besteding van budgetten en prognoses te bespreken. Je bent betrokken bij het analyseren van de algemene uitkering (gemeentefonds) en de circulaires. Voorstellen worden door jou beoordeeld op financiële haalbaarheid en je rapporteert over de resultaten en eventuele risico's. Waar nodig help je processen te optimaliseren en geef je zowel gevraagd als ongevraagd advies over actuele vraagstukken.

Dit is jouw team
Als Senior Financieel Controller werk je nauw samen met de financieel controllers en adviseurs en ben je onderdeel van het team Financiën en Control. Het team bestaat naast jou uit: financieel controllers, financieel adviseurs, financieel consulenten, financieel medewerkers en VIC medewerker.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting, bedrijfseconomie, bestuurskunde of accountancy;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als controller binnen een gemeente, waarvan minimaal 3 jaar als coördinator van het begrotingsproces.
3. Uurtarief maximaal €105,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator begrotingsproces binnen een gemeente (45 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van bedrijfsvoering (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met BBV (15 punten);
7. Werkervaring met Planning en control cyclus (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met SAP (10 punten).

Competenties

  • Plannen en organiseren

  • Analytisch denkvermogen

  • Zowel schriftelijke- als communicatieve vaardigheden

  • Pro actieve houding

  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 juni 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Senior Financieel controller die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.