thumbnail
thumbnail

Jurist Grondzaken

Soest

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
28 Utrecht

Begindatum:

24 jun 2024

Einddatum:

24 mrt 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

4 jun 2024

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.  
 
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. 

Opdracht
Met jouw expertise ben jij samen met je drie collega’s het eerste aanspreekpunt voor alle vragen die er spelen op het gebied van vastgoed en grondzaken. Jij gaat in gesprek met zowel interne collega’s, als collega’s van aanpalende gemeentes of provincie, inwoners en huurders. Jij komt met jouw juridische kennis en daadkracht tot een overeenkomst waar alle partijen zich in kunnen vinden. Als Senior Jurist Grondzaken ben je onderdeel van het team Vastgoed & Welzijn en maakt deel uit van het aandachtsgebied Sociale Leefomgeving. Het team bestaat naast jou uit: Sport, Cultuur, Gezondheid en Inwonerszaken.

Wat ga je doen?

  • Je adviseert planeconomen, projectleiders, management en bestuur in juridische zaken op het gebied van vastgoed en grondzaken;

  • Je bent verantwoordelijk voor het beoordelen en opstellen van diverse overeenkomsten op het terrein van gronduitgifte, gebiedsontwikkeling, vastgoed en gemeentelijke kostenverhaal, zoals anterieure, erfpacht-, samenwerkings-, (ver)koop- en realisatieovereenkomsten. Zo nodig begeleid je ook de notariële afwikkeling daarvan;

  • Je stel beleidsstukken op en in samenwerking met zowel je directe collega’s als collega’s van andere afdelingen verzorg je de implementatie hiervan;

  • Je beoordeelt en corrigeert notariële akten bijvoorbeeld inzake de vestiging van zakelijke rechten;

  • Je handelt planschadeverzoeken af;

  • Je begeleidt gerechtelijk procedures;

  • Je draagt bij aan het verbeteren van de werkprocessen binnen jouw team, bijvoorbeeld door het opstellen van modelovereenkomsten;

  • Ook buiten het terrein van vastgoed en grondzaken ben je in voorkomende gevallen vraagbaak voor privaatrechtelijke aangelegenheden;

  • Je helpt je directe collega’s met inhoudelijke vraagstukken en bent graag hun sparingspartner;

Vereisten / knock-outcriteria;
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van rechten;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Jurist Grondzaken binnen een overheidsinstelling;
3. Je hebt aantoonbare werkervaring in het opstellen van diverse overeenkomsten op het terrein van gronduitgifte, gebiedsontwikkeling, vastgoed en gemeentelijk kostenverhaal, zoals anterieure, erfpacht-, samenwerkings-, (ver)koop- en realisatieovereenkomsten (omschrijf dit duidelijk in het cv);

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de laatste 8 jaar als Jurist Grondzaken binnen een gemeentelijke instelling; (60 punten)
5. Uiterlijk beschikbaar vanaf 24 juni voor 28 uur per week. (40 punten) 

Competenties
Je bent klant- en servicegericht en je kunt goed schakelen tussen de verschillende niveaus. Verder kan je goed omgaan met bestuurlijke belangen, ben je flexibel, communicatief vaardig en stressbestendig. Je bent resultaatgericht en kunt je werk goed plannen en organiseren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 juni 2024, vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Jurist Grondzaken die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.