Adviseur Veiligheid (OOV)

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
115 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

6 jun 2024

Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en we stimuleren sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Als adviseur openbare orde en veiligheid (OOV’er) zet je je in voor de veiligheid van de inwoners, ondernemers en organisaties in Soest. Hierbij richt jij je op de sociale veiligheidskant, omdat de fysieke veiligheid al bij je collega-adviseur crisisbeheersing is belegd.

Concrete aandachtsgebieden zijn:

In deze functie houd je je bezig met het beleidsveld zorg en veiligheid. Je hebt een adviserende rol richting de burgemeester en wethouders. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid binnen de gemeente Soest.

De nadruk ligt op de verbinding tussen de werkvelden zorg en veiligheid. Je adviseert binnen casuïstiek waarbij de openbare orde en veiligheid in het geding komt en waarbij zorg moet worden ingezet. Ook geef je als adviseur beleidsmatig, in samenwerking met de procesregisseurs, vorm aan de persoonsgerichte aanpak. Maandelijks is er een overleg met andere regionale beleidsadviseurs veiligheid en de procesregisseurs om de samenwerking te versterken. Daarnaast heb je jeugdoverlast en -criminaliteit in je portefeuille. Je adviseert de burgemeester op dit thema en ben je voorzitter van het ‘Jongeren in de Openbare Ruimte’ overleg en de regiegroep Jeugd. In samenspraak met de procesregisseurs schaal jij op wanneer nodig naar een groepsaanpak op overlast gevende jeugd. Verder heb je radicalisering, woonoverlast, huisverboden, BIJ-meldingen en de nazorg aan ex-gedetineerden in je takenpakket. In overleg met je collega’s kan op termijn met taken worden geschoven. Je werkt nauw samen met je directe collega’s van team Veiligheid, de procesregisseurs en collega’s van het sociaal domein en handhaving en met externe partners zoals de politie en het jongerenwerk.

Je draait mee in een periodiek bereikbaarheidspiket, van ongeveer één week per maand. Je bent dan bereikbaar bij crisissituaties.

Verder ben je de belangrijkste adviseur van de burgemeester met betrekking tot het inzetten van zijn bestuurlijke bevoegdheden op het gebied van de openbare orde. Dit geldt voor de bevoegdheden uit de APV, maar ook voor de bevoegdheden van de Gemeentewet.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van rechten;
2. Aantoonbare werkervaring met het model Aanpak Voorkoming Escalatie (omschrijf dit in het cv);
3. Aantoonbare werkervaring met het inzetten van de structuur zorg en veiligheid tussen de noodzakelijke teams (omschrijf dit in het cv);
4. Minimaal 3 jaar werkervaring als Beleidsmedewerker/Adviseur OOV binnen een gemeentelijke instelling;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op WO niveau in de richting van rechten; (35 punten)
6. Maximum uurtarief van € 115,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender; (25 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Beleidsmedewerker/Adviseur OOV. (40 punten)

Competenties

  • Plannen en organiseren;

  • Adviseren;

  • Netwerken en samenwerken;

  • Resultaatgericht;

  • Daadkracht;

  • Argumenteren en beïnvloeden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg)

Planning
De digitale gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 juni 2024 in de ochtend. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.