Adviseur IV

Endelhovenlaan 1, 3601 GR Maarssen, Nederland

Sluit over 3 dagen
90 36 Utrecht

Begindatum:

26 mei 2025

Einddatum:

31 aug 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Beleidsadviseur Informatiebeheer
Als Beleidsadviseur Informatiebeheer vervul je een cruciale rol als verbindende schakel tussen tactisch en strategisch niveau binnen de organisatie gericht op de beheersbaarheid van informatie. Kom jij bij ons werken aan een betrouwbare, open en informatieveilige overheid die haar zaakjes op orde heeft? Reageer dan direct.

Wat ga je doen
In deze veelzijdige functie ben je aanvankelijk vooral bezig met de uitvoering van het informatiebeheer binnen de organisatie Je draagt actief bij aan de ontwikkeling van het beleid op het gebied van informatiemanagement, waarbij je relevante wetgeving vertaalt in praktisch uitvoerbare uitvoeringskaders en beleid voor de organisatie met oog voor de concernkaders op het gebied van informatisering en haalbare ambities.

Je denkt mee met een toekomstgerichte visie op informatiebeheer op strategisch niveau en je zorgt er samen met je collega’s voor dat de resultaten ook daadwerkelijk worden behaald. Je hebt zicht in het snelgroeiende en verbredende juridische terrein tot de Archiefwet, waarop informatiebeheer zich bevindt.

Je ondersteunt en adviseert over het organiseren en verbeteren van informatiebeheer en geeft invulling aan het strategische beleid en kwaliteitsmanagement voor informatiemanagement van de gemeente. Dit alles met als doel een transparante informatiehuishouding te realiseren en bij te dragen aan een open overheid.
Met jouw expertise en inzet draag je bij aan een efficiënte en transparante informatiehuishouding die voldoet aan wettelijke normen en bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie.

Wie ben je
Je bent communicatief sterk, kan je aanpassen aan de situatie en hebt overtuigingskracht. Je kunt zelfstandig functioneren en werkt ook goed samen. Je bent nauwkeurig, zorgvuldig en kunt goed plannen en organiseren. Daarnaast ben je in staat een hoeveelheid aan informatie snel en analytisch te doorgronden. Je bent een verbinder en sparringpartner binnen het team en binnen projecten. Je kunt collega’s binnen de gemeente begeleiden en inspireren en kunt (nieuwe) werkwijzen en -methode overbrengen en exact uitleggen waarom (beleids)keuzes zijn gemaakt.

Wat heb jij in huis

  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur in de richting van Informatiedienstverlening en -management, Archiefwetenschap of een vergelijkbare studie;

  • Een aantal jaren werkervaring in een vergelijkbare functie;

  • Ervaring met elektronische documentbeheersystemen en gegevensbescherming;

  • Goede communicatieve en organisatorische vaardigheden;

  • Proactieve houding en oog voor detail;

  • Bekendheid met relevante wet- en regelgeving omtrent informatiebeheer (analoog en digitaal) en gegevensbescherming, zoals de Archiefwet, AVG, WOO, WHO, WMEBV en BDTO;

Over het team Data & Informatiemanagement
We ontwikkelen ons de komende jaren naar één open en betrouwbare digitale overheid die, samen met anderen, innovatieve taken en diensten levert in de overheidsketen. Van ‘run’ naar ‘change’, anticiperend op de ontwikkelingen van morgen zonder de betrouwbaarheid van vandaag te verliezen. Wil jij jouw bijdrage leveren aan deze ontwikkeling? Kom dan ons team D&I versterken.

Over Stichtse Vecht
Gemeente Stichtse Vecht is altijd in beweging. We bouwen aan een nieuwe, eigentijdse organisatie, die aansluit bij de omvang van de gemeente en bij de opgaven waar we voor staan. Belangrijke bewegingen binnen onze organisatie zijn samenwerking en verbinding, rust en professionaliteit, rolzuiverheid en eigenaarschap.

 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur