Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
28 sept 2024Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
Opdracht
Wij zoeken voor het bestuurssecretariaat een stevige, daadkrachtige, flexibele en stressbestendige teamspeler en gastvrouw (of heer!) die de secretariële ondersteuning van de burgemeester van De Wolden op gaat pakken. De vaste standplaats is Zuidwolde.
Als medewerker van het bestuurssecretariaat werk je samen in een team dat verantwoordelijk is voor de kabinetstaken en secretariële ondersteuning van de colleges van Burgemeester en Wethouders van beide gemeenten en de twee gemeentesecretarissen/directeuren. Jij bent verantwoordelijk voor de secretariële ondersteuning van de burgemeester van De Wolden. De werkzaamheden bestaan uit een divers takenpakket waarbij je contacten hebt met bestuurders, collega ambtenaren, inwoners en ondernemers. Jij bent een kei in ‘ontzorgen’ en de spin in het web die de burgemeester in staat stelt om succesvol te opereren in de samenwerking met college, raad, ambtelijke organisatie, uitvoeringspartners en samenleving.
Je zorgt voor het complexe agendabeheer: niet alleen het inplannen van de afspraak maar ook alles eromheen. Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat de dag van de burgemeester van A tot Z klopt en goed verloopt.
Je bent betrokken en geeft praktische ondersteuning bij de voorbereiding van ontvangsten, vergaderingen en andere (officiële) bezoeken van de burgemeester.
Je geeft ondersteuning bij het post/mailverkeer van de burgemeester en zet vergaderstukken klaar in Ibabs.
Je verzorgt correspondentie en handelt telefoongesprekken af waarbij jij het eerste aanspreekpunt bent tussen de burgemeester en in- en externe contacten.
Je kunt een goede inschatting maken van de belangrijke prioriteiten en verbanden tussen de e-mail, agenda en portefeuille van de burgemeester en handelt ernaar. Je weet welke acties en vragen je waar in de organisatie hiervoor uit moet zetten.
Je vervangt waar nodig de andere collega’s van het bestuurssecretariaat die ondersteuning geven aan de overige collegeleden of directie.
Je handelt zoveel mogelijk zelfstandig zaken af. Je houdt onder alle omstandigheden het overzicht. Je ziet wat er moet gebeuren zonder dat daarom wordt gevraagd.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde mbo-niveau 4 opleiding richting secretaresse of vergelijkbaar;
2. Minimaal 10 jaar werkervaring als secretaresse of secretaris in een bestuurlijke omgeving;
3. Minimaal 4 jaar werkervaring op een bestuurssecretariaat van een gemeente;
4. Minimaal 2 jaar werkervaring als secretaresse of secretaris van een burgemeester;
5. Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
6. Beschikbaar voor een gesprek op 15 oktober;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 4 jaar werkervaring als secretaresse of secretaris van een burgemeester (40 punten);
8. Minimaal 6 jaar werkervaring op een bestuurssecretariaat van een gemeente (20 punten);
9. Afgeronde hbo-opleiding in de richting van directiesecretaresse (10 punten);
10. Mogelijkheid tot deta-vast constructie (noem de voorwaarde in het cv) (10 punten);
11. Startdatum binnen een maand van aanbieden (10 punten);
12. Aantoonbare ervaring met iBabs (10 punten).
Competenties
We zoeken een ervaren professional die de volgende kwaliteiten aantoonbaar combineert:
Professioneel & representatief;
Zelfstandig & flexibel;
Accuraat & stressbestendig;
Politieke sensitiviteit.
Functieschaal
We hanteren voor deze functie functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op het gemeentehuis in zuidwolde dinsdag 15 oktober. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.
Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional.
Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).