Allround beleidsadviseur Sociaal Domein

Chevalleraustraat 2, 7731 EE Ommen, Nederland

Sluit over 2 dagen
Geen maximum 28-36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

1 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als allround beleidsadviseur sociaal domein werk je aan diverse beleidsterreinen, zoals Wmo, jeugd, participatie, maatschappelijke ondersteuning en gezondheid. Specifiek gaat de aandacht uit naar het onderdeel Jeugdzorg. Je bent sparringpartner en adviseur voor de collega's, het college en de partners met wie je samenwerkt.

Wat ga je zoal doen?

Je zorgt voor de uitvoering van het uitvoeringsprogramma Sociaal domein, waaronder het opstellen van een plan van aanpak Hervormingsagenda Jeugd en het versterken van het lokale netwerk;
Je adviseert het bestuur en management over maatschappelijke vraagstukken en beleidskeuzes;
Je volgt landelijke en regionale ontwikkelingen en vertaalt deze naar de lokale context;
Je werkt nauw samen met onze partners, waaronder maatschappelijke organisaties, zorgaanbieders en collega-gemeenten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling;
  • Kandidaat is beschikbaar voor 28-36 uur gedurende de duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingen;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een sociale richting (10 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren van bestuur en management in het sociaal domein (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (40 punten).

Competenties

  • Tactisch en strategisch werk- en denkvermogen;
  • Politiek- bestuurlijke sensitiviteit;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Conceptueel en integraal denken;
  • Zelfstandigheid;
  • Resultataatgericht;
  • Flexibel.

Organisatie en team

De gemeentelijke organisatie van de gemeente Ommen is een kleine regie-netwerk organisatie. Een deel van ons takenpakket voeren we zelf uit maar we besteden ook veel werk uit of doen dit in co-creatie met onze samenwerkingspartners. Al onze collegas werken vanuit een brede rol die kan veranderen afhankelijk van de opgave die we samen hebben. Onze organisatie bestaat uit een betrokken club mensen. We hebben korte lijnen en dat maakt dat we snel kunnen reageren op vragen uit de samenleving. Daarbij hebben we veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid om de klus te klaren. Dit vraagt ook om zelfstandig te kunnen werken als het nodig is. Onze organisatie bestaat uit 4 clusters. Ieder cluster heeft een coordinator die helpt bij de algehele afstemming van het werk en waar nodig de collegas coached bij de uitvoering van de taken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 9 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 2 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 3 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 4 juli 2025, 12:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur