Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Privacy Officer

Nijverheidstraat 30, 7511 JM Enschede, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het versterken van onze privacy-organisatie door het uitvoeren van prioritaire Data Protection Impact Assessments (DPIA's) en het optimaliseren van het bijbehorende proces, met als doel snellere doorlooptijden en een efficiëntere werkwijze.

Als Privacy Officer ondersteun je onze organisatie bij de uitvoering en verbetering van het DPIA-proces. Je start met het uitvoeren van een DPIA voor het nieuw aangeschafte systeem Clavis, specifiek binnen de context van Veilig Thuis Twente. Aansluitend begeleid je één à twee aanvullende DPIA-trajecten voor andere prioritaire initiatieven.

Daarnaast werk je aan de doorontwikkeling van het DPIA-proces en het proces rondom het verwerkingsregister, met als doel het verhogen van efficiëntie en compliance. Je werkt hierbij nauw samen met proceseigenaren, de (C)ISO, informatieadviseurs en het centrale managementteam.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Uitvoeren van een DPIA voor het systeem Clavis.

  • Begeleiden van 1 à 2 aanvullende DPIA-trajecten.

  • Doorontwikkelen en optimaliseren van het DPIA-proces, met focus op verkorting van de doorlooptijd.

  • Verbeteren van het proces voor het verwerkingsregister.

  • Afstemmen met en adviseren van betrokken stakeholders (proceseigenaren, (C)ISO, informatieadviseurs).

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van DPIA's;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer of privacy jurist;
  • Aantoonbaar afgerond opleiding op wo-bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving omtrent informatiebeveiliging en privacy.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer of privacy jurist (40 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau in de richting van rechten (20 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer of privacy jurist bij een overheidsinstelling (30 punten);
  • Aantoonbaar in het bezig van een CIPP/e certificaat (10 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen

Organisatie en team

SamenTwente is de overkoepelende organisatie van 3 professionele uitvoeringsorganisaties: de Gemeentelijke Gezondheidsdienst Twente (GGD Twente), Veilig Thuis Twente (VTT) en de Organisatie voor Zorg en Jeugdhulp in Twente (OZJT). Elk van de 3 organisaties heeft binnen het verband van SamenTwente haar eigen positie, identiteit en herkenbaarheid. Zowel Kennispunt Twente, Samen14 en Twentse Koers zijn als gast in onze organisatie ondergebracht. Met onze uitvoeringsorganisaties faciliteren en voeren we de taken uit die overheden hebben om te zorgen voor gezonde, veilige en vitale inwoners. We werken samen met lokale en regionale ketenpartners, stakeholders, en vanuit en voor de Twentse samenleving. Alleen samen kunnen we dwarsverbanden leggen, de inhoudelijke verbinding versterken, vroegtijdig signaleren, agenderen en de kwaliteit van onze diensten en zorgtaken nog beter waarmaken. Onze samenwerking sluit aan op en versterkt de lokale ambities, opgaven en inzet van gemeenten en maatschappelijke partners. Preventie, gezondheidsbevordering, veiligheid en levenskwaliteit hebben daarin onze focus.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 28 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 25 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

SamenTwente heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.  

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Functieschaal  
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.  

CV-eisen  
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen  
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur