Nijverheidstraat 30, 7511 JM Enschede, Nederland
Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
24 jun 2025Organisatie
SamenTwente is de overkoepelende organisatie van 3 professionele uitvoeringsorganisaties: de Gemeentelijke Gezondheidsdienst Twente (GGD Twente), Veilig Thuis Twente (VTT) en de Organisatie voor Zorg en Jeugdhulp in Twente (OZJT).
Elk van de 3 organisaties heeft binnen het verband van SamenTwente haar eigen positie, identiteit en herkenbaarheid. Zowel Kennispunt Twente, Samen14 en Twentse Koers zijn als gast in onze organisatie ondergebracht.
Met onze uitvoeringsorganisaties faciliteren en voeren we de taken uit die overheden hebben om te zorgen voor gezonde, veilige en vitale inwoners. We werken samen met lokale en regionale ketenpartners, stakeholders, en vanuit en voor de Twentse samenleving.
Alleen samen kunnen we dwarsverbanden leggen, de inhoudelijke verbinding versterken, vroegtijdig signaleren, agenderen en de kwaliteit van onze diensten en zorgtaken nog beter waarmaken. Onze samenwerking sluit aan op én versterkt de lokale ambities, opgaven en inzet van gemeenten en maatschappelijke partners. Preventie, gezondheidsbevordering, veiligheid en levenskwaliteit hebben daarin onze focus.
Team
Team Financiën en Inkoop
Omschrijving van de opdracht
Weet jij goed orde en overzicht te houden, doelstellingen te bewaken en te behalen? Ben je daarnaast proactief en daadkrachtig? Dan ben jij misschien wel de adviseur contractbeheer en contractmanagement die wij zoeken.
Als adviseur contractbeheer en contractmanagement heb je een verantwoordelijke rol in het adviseren, informeren en professionaliseren van contractbeheer en contractmanagement bij SamenTwente. Je adviseert en begeleidt medewerkers in hun rol van contractbeheerder, contractmanager en operationeel inkoper.
Je bent nauw betrokken bij het invoeren van de verplichtingenadministratie en bestelkanalen in relatie tot contractbeheer en het opstellen van een adviesnota m.b.t. toekomstbesteding contractbeheer en-management.
Je maakt onderdeel uit van een projectgroep die verbeterprocessen onderzoekt binnen AFAS en werkt mogelijke verbeteringen en processen uit door middel van een Pilot. Voor deze pilots vervul jij de rol van projectleider.
In nauwe samenwerking met de contractmanager, inkoopadviseur en financiële collega’s zorg je ervoor dat jouw team in control is en blijft. Daarnaast werk je nauw samen met de adviseur contractmanager en managers.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als contractadviseur / beheerder / inkoopadviseur binnen een gemeentelijke instelling;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van inkoop / contracten;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
Een afgeronde opleiding NEVI;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als contractadviseur / beheerder / inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling (50 punten);
Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2025 voor 32 uur per week (20 punten);
Uurtarief maximaal €85,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk en Fee (30 punten).
Competenties
Analytisch vermogen: Snel en nauwkeurig complexe contracten doorgronden;
Communicatieve vaardigheden: Duidelijk en effectief communiceren met alle betrokkenen;
Organisatorisch vermogen: Meerdere contracten en deadlines efficiënt beheren;
Onderhandelingsvaardigheden: Effectief onderhandelen om gunstige contractvoorwaarden te bereiken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 27 juni 2025 vanaf 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 26 juni 2025 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
SamenTwente heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partijmiddels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en SamenTwente mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van SamenTwente. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). SamenTwente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).