Bogaardplein 15, 2284 DP Rijswijk, Nederland
Begindatum:
1 jan 2023Einddatum:
1 jan 2024Uren per week:
18 tot 24 uurPublicatiedatum:
23 sept 2022Organisatie
Het Team Stadsbeheer van het Domein Ruimtelijke Ontwikkelingen van de gemeente Rijswijk is verantwoordelijk voor het beheer en de (her)inrichting van de openbare buitenruimte van o.a. woonwijken, parken, infrastructuur en bedrijventerreinen. Globale plannen worden uitgewerkt tot gedetailleerde ontwerpen en bestekken (eventueel door derden). Vervolgens wordt het werk aanbesteed, wordt directie gevoerd en wordt ter plekke toezicht gehouden op de uitvoering. De projecten zijn enorm gevarieerd; van herinrichting van een grote doorgaande weg en het vervangen van bruggen tot groot onderhoud op de elementenverharding. Het team bestaat uit zo’n 23 collega’s met een flexibele schil van inhuur. In het vier wekelijks projectoverleg worden de werkzaamheden verdeeld en uitgevoerd.
Opdracht
Gemeente Rijswijk wil meer participatie bij de inrichting en onderhoud van haar leefomgeving. Daarmee wil de gemeente een impuls geven aan de inrichting van de openbare ruimte en meer sociale cohesie bereiken bij de bewoners in de wijken. Voor de herinrichting van een aantal straten wordt een participatietraject met bewoners gestart. Voor deze projecten zijn wij opzoek naar een projectleider die sturing geeft aan de projecten.
Vanuit jouw ruime ervaring met de aansturing van projecten begeleid je de diverse inhoudelijke vakdisciplines en maak je een integrale afweging die getoetst wordt aan de kaders. De GROTICK sturingsmechanisme van een project zijn voor jouw logisch en bekend. Hiermee stuur je het projectteam en lever je namens Stadsbeheer ook een bijdrage aan de ontwikkelprojecten. Om dit mogelijk te maken spreek je de taal van de techneut en ben je ook sparringpartner voor hen. Echter voor bewoners, winkeliers(verenigingen), andere betrokken – of in te schakelen derden ben je ook een stabiele gesprekspartner en kan je de diverse belangen verenigingen en keuzes beargumenteren.
De opdracht van de projectleider valt o.a. uiteen in de volgende taken:
- Aansturen van complexe en minder complexe herinrichtings- en groot onderhoudsprojecten vanaf de voorbereidingsfase tot en met de realisatiefase;
- Projectmatig werken bij het aansturen van projecten op basis van risicoanalyse van tijd, geld, kwaliteit, organisatie, informatie en communicatie (G(R)OTICK);
- Aansturen van een multidisciplinair projectteam van interne medewerkers en externe adviseurs;
- Voeren van participatie en inspraakprocessen;
- Adviseren van het college van B&W en gemeenteraad over het project.
Knock-out eisen
1. Uiterlijk beschikbaar per 17 oktober 2022 voor 18 tot 24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingsoptie(s).
2. Uurtarief maximaal € 102,00 inclusief reiskosten en fee Flextender, exclusief BTW
3. Een afgeronde WO bachelor opleiding.
Gunningscriteria (weging)
4. Een afgeronde WO bachelor opleiding in de richting van Civiele Techniek (10 punten).
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider op het gebied van ruimtelijke ordening bij gemeentelijke overheden (40 punten):
- Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring = 40 punten.
- 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring = 20 punten.
- Minder dan 3 jaar = 0 punten.
6. Aantoonbare werkervaring met ten minste 3 participatietrajecten bij integrale herinrichtingsprojecten in binnenstedelijk gebied in de afgelopen 5 jaar (Duidelijk benoemd in het CV door middel van voorbeelden) (30 punten).
7. Aantoonbare werkervaring met het GROTICK sturingsmechanisme in de afgelopen 3 jaar (Duidelijk benoemd in het CV waar deze werkervaring is opgedaan) (20 punten).
Competenties
- Communicatief vaardig.
- Planmatig en resultaatgericht kunnen werken.
- Stressbestendig.
- Flexibel.
- Teamspeler en klantgericht.
- Gevoel voor belangen van verschillende partijen.
- Goede beheersing van Nederlandse taal in woord en geschrift.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma t/m Vrij.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 5 oktober 2022 van 13.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 4 oktober 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.