thumbnail
thumbnail

Projectleider implementatie nieuwe dienstverlening armoede en schulden

Bogaardplein 15, 2284 DP Rijswijk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€95
28-32 Zuid-Holland

Begindatum:

18 dec 2023

Einddatum:

18 sept 2024

Uren per week:

28-32

Publicatiedatum:

21 nov 2023

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, maar koestert zijn eigenheid. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. Ideaal om je werkervaring te verdiepen én te verbreden.

In de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 450 medewerkers in 35 verschillende teams. Collega’s zoeken elkaar gemakkelijk op en er zijn korte lijnen. Je hebt dus snel contact binnen alle bestuurlijke en gemeentelijke niveaus. De open cultuur en de overzichtelijke omvang van de organisatie zorgen ervoor dat jij en je werk goed zichtbaar zijn. Niet alleen binnen de organisatie, maar ook daarbuiten.

Opdracht
De gemeente Rijswijk is op zoek naar een projectleider implementatie van reeds twee opgestarte pilots vanuit het Programma vernieuwing financiële dienstverlening. Je gaat aan de slag om beide projectorganisaties te borgen in de lijn.

Tevens ga je aan de slag om de huidige dienstverlening aan (ex)ondernemers met schulden te evalueren en te verbeteren.

Wat is Team Vroeg Eropaf (1 pilot)
Huisuitzettingen, het afsluiten van energie of water of het niet of onvoldoende verzekerd zijn tegen ziekte- en zorgkosten veroorzaken veel persoonlijk leed, hebben ernstige maatschappelijke gevolgen en kosten bovendien veel geld. Hoe eerder we zaken signaleren, hoe groter de kans wordt op structurele oplossingen.

Wat is Team financiële ondersteuning (2e pilot)
Het team gaat langs bij inwoners met schulden, die (tijdelijk) niet zelfredzaam genoeg zijn om orde te scheppen in de chaos, zodat ze zich kunnen aanmelden voor schuldhulpverlening en/of andere vormen van ondersteuning. Inwoners worden ondersteund bij toeleiding naar diverse vormen van financiële dienstverlening, ondersteuning bij inkomensreparatie, samen administratie op orde brengen etc.

Ondernemers
Met de wijziging van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening in 2021 vallen ondernemers expliciet als natuurlijke personen onder deze wet. Als gemeente zijn we verantwoordelijk om hen te ondersteunen bij de aanpak van schulden. Je gaat onderzoeken of hetgeen we bieden voldoende is, voldoende bekend is? Je verwerkt de uitkomsten in een plan van aanpak, die je gaat implementeren.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  2. Een afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau;

  3. Uiterlijk beschikbaar per 18 december 2023 voor minimaal 28 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het ontwikkelen van projecten binnen het sociaal domein van een gemeentelijke instelling;

  5. Uurtarief maximaal € 95,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (en fee Flextender);

Gunningscriteria

  1. Een afgeronde opleiding op WO niveau in de richting van bedrijfskunde, psychologie of juridisch (20 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met aansturen van projectteam op het gebied van schuldhulpverlening (35 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het tot stand brengen van dienstverlening aan (ex)ondernemers met schulden (30 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het IT-systeem voor vroegsignalering Inforing (RIS) (15 punten).

Competenties
-Laagdrempelig;
-Daadkrachtig;
-Flexibel;
-Oplossingsgericht;
-Brede kennis van de sociale kaart in de gemeente Rijswijk;
-Kennis en affiniteit met de doelgroep;
-Begrip voor stress bij schulden.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn op maandag 4 december 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen donderdag 30 november 2023 uiterlijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur

Ben jij de Projectleider implementatie nieuwe dienstverlening armoede en schulden die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.