Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.
De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.
We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!
Kom jij ons versterken? We kijken ernaar uit om je te leren kennen!
Omschrijving van de opdracht
De opdrachtnemer levert een resultaatgerichte bijdrage aan de gemeentelijke uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning, met specifieke aandacht voor bemoeizorg en de aanpak van personen met een zwaardere GGZ-problematiek, waaronder ook verwarde personen. Het resultaat van de opdracht is het oppakken, behandelen en afronden van ten minste 30 nieuwe meldingen binnen het sociaal domein in een periode van 10 weken. Dit betreft meldingen met een complexe casuïstiek (Bemoeizorg, GGZ, multi-problematiek, vaak geen eigen regie, zorg mijdend gedrag).
De Wmo-consulent levert per afgeronde melding:
Een integraal ondersteuningsplan, inclusief indicatiestelling volgens de Wmo 2015;
Duidelijke overdracht richting uitvoering (bijv. zorgaanbieders);
Dossiervorming conform gemeentelijke richtlijnen;
Waar van toepassing, overleg met ketenpartners zoals wijkteams, GGD, politie, zorgaanbieders.
Context en doelgroep
De opdracht speelt zich af binnen het sociaal team van de gemeente en heeft als kern de aanpak van mensen met zwaardere GGZ problematiek, zorg mijdende of verwarde personen. Er is een nauwe samenwerking met het meldpunt verward, jeugdteam en beleid
Deze opdracht wordt verstrekt op basis van een resultaatverplichting en valt niet onder een gezagsverhouding. De opdrachtnemer voert de opdracht zelfstandig uit, stemt op hoofdlijnen af en draagt verantwoordelijkheid voor de geleverde eindresultaten.
Vereisten / knock-outcriteria
Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van Maatschappelijk Werk & dienstverlenging;
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als WMO Consulent bij een gemeentelijke organisatie;
Aantoonbare kennis van Wet maatschappelijke ondersteuning, met specifieke aandacht voor bemoeizorg;
Aantoonbare werkervaring als casemanager bij een (rijks)overheidsorganisatie.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Een aanvullende opleiding op HBO niveau als casemanager. (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met zwaardere GGZ-problematiek (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met complexe casuïstiek (30 punten);
Een maximum uurtarief van € 80,- exclusief BTW / inclusief Fee en reiskosten woon-werk (20 punten).
Competenties
Goede communicatieve vaardigheden
Klantgerichte en oplossingsgerichte instelling
Teamplayer
Doorzettingsvermogen
Resultaatgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht een fee van €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: ja, maar de voorkeur geniet zo veel mogelijk op locatie aanwezig.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 15 april 2025, vanaf 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de ZPP'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening (60%) en rekeningnummer leverancier (40%). Niet van toepassing voor ZZP’ers.
Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken)
Beroepsaansprakelijkheid voor €250.000 euro per aanspraak: Ja