Financieel projectleider vluchtelingenopvang

BEL Combinatie

Zuidersingel 5, 3755 AZ Eemnes, Nederland

Sluit over 10 dagen
28 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

21 jun 2025

Organisatie

De BEL Combinatie is een uitvoeringsorganisatie voor de zelfstandige gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. Een organisatie die continu in beweging is en veel ruimte biedt voor persoonlijke ontwikkeling en eigen verantwoordelijkheid. Wij werken vanuit de kernwaarden professionaliteit, openheid, samenwerken en publiek ondernemerschap.

Opdracht
De opdracht is in het kader van de opvang van vluchtelingen (afkomstig van zowel Oekraïne als daarbuiten).

Team Maatschappelijke ontwikkeling

Als financieel projectleider vluchtelingenopvang maak je deel uit van het projectteam vluchtelingenopvang. Het projectteam valt onder de verantwoordelijkheid van de teamleider Maatschappelijke Ontwikkeling.

Je bent een daadkrachtig financieel projectleider die het een uitdaging vindt om alle inkomsten en uitgaven rondom de taken voor de opvang van vluchtelingen in kaart te brengen en te monitoren. Belangrijk hierin is de geldstroom vanuit het rijk en het COA. Je bent verantwoordelijke voor gedegen financiële rapportages, de coördinatie van het leefgeld en de advisering over de business cases tijdelijke huisvesting. In deze rol is het van groot belang dat je de samenwerking opzoekt met alle betrokken collega's binnen de organisatie. Je bent communicatief sterk en Excel kent geen geheimen voor je.

 Werkzaamheden

Als financieel projectleider vluchtelingenopvang je aan de slag met de volgende zaken:

  • Houdt zich op alle financiële stromen binnen de taak opvang van vluchtelingen en adviseert de projectleider.
  • Is in staat om bij afwezigheid van de projectleider het management en bestuur van de gemeenten en BEL Combinatie te adviseren.
  • Ondersteunt de projectleider, het projectteam en de financiële administratie met alle financiële vraagstukken.
  • Actuele landelijke ontwikkelingen (maatschappelijk, beleid, regelgeving) volgen over opvang, huisvesting en ondersteuning voor vluchtelingen.
  • Trends vertalen naar lokale gevolgen.
  • Interne ontwikkelingen actief volgen
  • Op de hoogte blijven van actuele wet- en regelgeving

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie;
2. Aantoonbare kennis van de BBV (benoem dit duidelijk in het cv).

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfseconomie (15 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie (20 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een adviserende rol met politiek-bestuurlijke-processen (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in het samenwerken met maatschappelijke organisaties (10 punten);   
7. Een maximum uurtarief van € 115,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Vluchtelingenopvang, Maatschappelijke zorg voor Vluchtelingen én Bestuurlijke advisering (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten);
a. Aantoonbare werkervaring met 1 van bovengenoemde punten (10 punten);
b. Aantoonbare werkervaring met 2 van bovengenoemde punten (20 punten);
c. Aantoonbare werkervaring met alle bovengenoemde punten (30 punten);
d. Geen aantoonbare werkervaring met bovengenoemde punten (0 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je hebt ervaring en affiniteit met regievoering, project- en procesmanagement;
  • Je bent een netwerker, je legt gemakkelijk en snel verbindingen;
  • Je bent communicatief vaardig, stressbestendig en in staat te relativeren èn te prioriteren;
  • Je bent pragmatisch en resultaatgericht, hebt een proactieve houding;
  • Je kunt zowel zelfstandig als in een team, als integraal (afdeling overstijgend) goed uit de voeten;
  • Je hebt ervaring met het werken bij een gemeente of soortgelijke politiek-bestuurlijke omgeving;

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie twintig (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De twintig (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. Waarvan in elk geval 2 tot 3 dagen fysiek op kantoor in Eemnes.

Planning
De gesprekken bij de BEL Combinatie worden ingepland in overleg met de kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

 Overige informatie

  • De BEL Combinatie vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 27 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 30 juni gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 1 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur