Beheerder Groen

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Sluit over 6 dagen
36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 jun 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Wijk bij Duurstede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Wijk bij Duurstede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven 
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.

Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Opdracht
Als Beheerder Groen heb je de volgende werkzaamheden:

  • Jij zorgt voor een goed onderhouden groenareaal volgens de vastgestelde beeldkwaliteit B;
  • Je zorgt voor het actueel en accuraat houden van het groen areaal in ons beheersysteem Obsurv/Geovisia;
  • Je draagt zorg voor de voorbereiding en uitvoering van kleine projecten, zoals renovaties van beplantingen en grasvegetaties en stemt dit integraal af met de andere beheerders en beheeradviseur.
  • Je stelt de korte termijn-jaarplanning op, maakt inhoudelijke keuzes voor de onderhoudsbestekken en stemt de werkzaamheden van de buitendienst af;
  • Je vervult de rol van projectleider/directievoerder op de meerjarige reguliere onderhoudsbestekken zoals het maaibestek (bermen/watergangen), groenonderhoud en reiniging, en het bomenbestek. Hierbij word je ondersteund door de Toezichthouder. Je coördineert het laten opstellen/vervaardigen van bestek en tekeningen zelf;
  • Samen met de Coördinator buitendienst zorg jij voor de werkvoorraad van de buitendienst en de correcte kwaliteit van uitvoering. Hierbij maak je gebruik van ons beheersysteem Obsurv/Geovisia, ArcGIS online, Apptimize en onze werkomschrijvingen met IMAG-normen. Deze systemen zijn al gedeeltelijk ingevoerd, maar zullen de komende jaren verder worden uitgerold en geborgd in het team;
  • Je denkt mee met de inwoners en participeert in werkgroepen met bijvoorbeeld verenigingen die betrokken zijn bij de openbare ruimte. Jij weegt de verschillende belangen en wensen goed af en vertaalt deze naar een technisch goed uitvoerbaar project;
  • Je adviseert inhoudelijk bij bijvoorbeeld beleidsplannen over natuur, klimaat, duurzaamheid en biodiversiteit;
  • Je zorgt voor de budgetbewaking en het halen van je planning en je legt secuur en dagelijks alle informatie vast in de systemen met betrekking tot de onderhoudsbestekken, projecten en meldingen.
  • Jij zorgt samen met onze Medewerker ondersteuning voor de afhandeling van meldingen en verzoeken en verstrekt informatie over groenonderhoud aan de bewoners op bijvoorbeeld social media, website of met info-graphics;

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
3. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beheerder of toezichthouder met onderhoudscontracten, directievoering, toezichthouden of uitvoering van cultuurtechnische werkzaamheden bij of namens een overheidsinstantie;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau (10 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op gebied beheer en onderhoud van groen bij of namens een overheidsinstantie (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met beheer / onderhoud van speeltoestellen (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Geovisia of Obsurv (20 punten)
9. Aantoonbare gebiedskennis van het kustgebied, agrarisch en bosgebied (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
-  Communicatieve en digitale vaardigheden, prioriteiten stellen, duidelijkheid kunnen geven en resultaatgerichtheid.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie drie (3) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste twee kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  max. 1 dag per week thuiswerken.  

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdagochtend 2 juli 2025 of vrijdagochtend 4 juli 2025 tussen 09.00 uur en 12.00 uur De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 24 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 25 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 27 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur