Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
19 sept 2023Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. We zijn een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit en in verbinding staan met de omgeving en onze collega’s vinden we belangrijk.
Opdracht
Als onderdeel van team Personeel en Organisatie ben je voor de HR adviseurs, teammanagers en directie(leden) het aanspreekpunt voor arbeidsrechtelijke vraagstukken. Je bent in de lead als het gaat om het adviseren of uitvoeren van een integriteitsvraagstuk. Aangezien onze collega intern is doorgestroomd zijn wij per direct opzoek naar ondersteuning.
Als adviseur rechtspositie en integriteit ben je betrokken bij vraagstukken op het gebied van bijvoorbeeld functioneren, houding en gedrag, verzuim en ontslag. Je bent hierbij in staat om snel te doorgronden welke manier van adviseren op domein- of teamniveau wenselijk is. Indien je ervan overtuigd bent dat een andere aanpak noodzakelijk is, deins je er niet voor terug om de betrokken collega’s hiervan te overtuigen. In de rol van integriteitscoördinator ben jij dé adviseur op integriteitsvraagstukken. Zo heb je bijvoorbeeld een adviserende en soms een uitvoerende rol in geval van een onderzoek naar melding over een mogelijke integriteitsschending. Je vindt een sparringpartner in de collega adviseur arbeidsvoorwaarden & rechtspositie.
Indien er binnen de opdracht ruimte is, is het ook gewenst dat er beleid op rechtspositie en integriteit ontwikkelt wordt.
Wie ben jij?
Jij hebt een onderzoekende houding, maakt makkelijk contact en staat stevig in je schoenen. Je pakt graag vraagstukken op en helpt anderen. Je zoekt mee naar praktische oplossingen en kunt verschillende vraagstukken doorgronden en tegengestelde belangen overbruggen. De juridische kant is deze functie is belangrijk, we zijn benieuwd met welke kennis en ervaring jij dit invulling geeft.
Je bent proactief, kunt nauwkeurig werken en weet je collega’s te inspireren. Naast deze eigenschappen vinden we het fijn als je over een gezonde dosis humor beschikt en een positieve bijdrage levert aan de goede sfeer binnen het team.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het ambtenarenrecht en/of arbeidsrecht;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar op het gebied van integriteitsvraagstukken.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring bij middelgrote en/of grote overheidsorganisatie (vanaf 50.000 inwoners) (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in het uitvoeren van integriteitsonderzoeken (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van (gemeentelijke) arbeidsvoorwaarden (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring op het gebied van het ontwikkelen van rechtspositioneel/ arbeidsvoorwaardelijk beleid (10 punten);
8. Je geeft aan in een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (10 punten);
9. Kandidaat is bereid flexibel de werkuren verspreid over meerdere dagen in de week uit te voeren vanuit het stadhuis te Purmerend (10 punten).
Competenties
Organisatiesensitiviteit;
Uitstekende adviesvaardigheden;
Proactief;
Flexibel en ziet welke kansen er liggen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 28 september 2023 tussen 09.00 uur en 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 27 september 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.