Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
thumbnail
thumbnail

Adviseur portfolio- en projectmanagement

Purmerend

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
16 - 20 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2025

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

5 sept 2024

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Zoals gezegd is de gemeente Purmerend volop in ontwikkeling en dit geldt ook zeker voor de teams informatievoorziening (IV) en ICT. Het team richt zich op informatiemanagement, informatiebeheer, informatiebeveiliging en privacy en met portfoliomanagement. En vanuit portfoliomanagement worden de opdrachten gepland voor ICT. Gezien de verdergaande digitaliseringen, maar ook de verschillende wetgevingen en richtlijnen die op ons af komen, is dit het juiste moment om goed te kijken naar de huidige inrichting en positionering van de teams ICT en informatievoorziening en welke stappen nodig zijn voor de toekomst. Als adviseur portfolio- en projectmanagement ga je aan de slag met

  • organiseren, voorbereiden en faciliteren van maandelijkse voortgangsgroep- en stuurgroep meetings. Op basis van een groeimodel zorg je ervoor dat de overleggen steeds efficiënter verlopen en het team hier steeds zelfstandiger mee aan de slag kan.

  • verbeteren van de project- en onderzoeksrapportages ten behoeve de advieskwaliteit en besluitvorming.

  • in kaart brengen van de capaciteitsvraagstukken vanuit projecten en onderzoeken door de besluitvorming goed te faciliteren.

  • ondersteunen van de projectleiders binnen team ICT bij het bepalen van de juiste werkwijze en randvoorwaarden om het projectmanagement vorm te geven. Denk hierbij aan het inrichten van werkprocessen en het bepalen van rollen en verantwoordelijkheden van de belangrijkste stakeholders van (projectleiders, opdrachtgevers, informatiemanagers teammanager, etc.).

Je zorgt ervoor dat de producten en processen van de teams in kaart worden gebracht en zo efficiënt en effectief mogelijk worden ingericht. Je faciliteert en begeleidt dit proces en zorgt ervoor dat er aan het einde van de opdracht antwoord is gegeven op de vragen; waar zijn we van en hoe doen we dat? Dit resulteert in een aantal basisproducten op het gebied van visie en beleid. Je maakt daarbij een vertaalslag naar benodigde functies en expertise en levert input aan de teammanager om tot een juiste rolverdeling/functie/inrichtingsplan te komen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van portfolio- of projectmanagement;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het optimaliseren van processen én het in kaart brengen van teams. Toon dit duidelijk aan op het cv;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie in de afgelopen 5 jaar.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur op het gebied van portfoliomanagement en projectmanagement binnen een gemeente (35 punten);
5. Aantoonbare ervaring met het begeleiden van complexe veranderingen, reorganisaties op het gebied van informatievoorziening en/of ICT binnen een gemeentelijke organisatie. Hierbij kunnen schakelen op alle niveaus om betrokken managers te informeren en medewerkers te begeleiden (15 punten);
6. Aantoonbare afgeronde opleiding Lean Six Sigma (20 punten);
7. Je geeft aan in een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (10 punten);
8. Je bent bereid om de werkzaamheden binnen deze opdracht vanuit het stadshuis te Purmerend te vervullen (10 punten).

Competenties

  • Analytisch;

  • Oplossingsgericht;

  • Communicatief vaardig;

  • Overtuigend;

  • Kritisch;

  • Empatisch. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen die in overleg te bepalen zijn. We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad; wij verwachten dat werken vanuit het Stadhuis te Purmerend het meest effectief is in verband met het aantal uren van de opdracht en de verbinding met de veelal aanwezige collega’s.

Planning
De fysieke bij de gemeente zijn gepland op donderdag 19 september 2024 tussen 14.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur

Ben jij de Adviseur portfolio- en projectmanagement die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.