Senior Beleidsmedewerker Tegengaan van Ondermijning

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 tot 40 Utrecht

Begindatum:

10 jun 2024

Einddatum:

29 nov 2024

Uren per week:

32 tot 40

Publicatiedatum:

30 apr 2024

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Zwangerschapverlof vervanging. Je voert je werkzaamheden uit binnen het kabinet van de commissaris van de Koning (cvdK). Dat bestaat uit diverse enthousiaste medewerkers die de cvdK op een proactieve, strategische en kwalitatief hoogwaardige manier adviseren bij de uitoefening van diens rijkstaken, de invulling van diens rol als boegbeeld van de provincie en van de topregio Utrecht.

Ook de aanpak van georganiseerde ondermijnende criminaliteit (GOC) behoort tot de taken van de cvdK. In deze aanpak heeft de provincie Utrecht de afgelopen jaren concrete stappen gezet, zowel voor en met andere (overheids)organisaties in Midden-Nederland als binnen de eigen ambtelijke en politieke organisatie. De cvdK besteedt veel tijd en aandacht aan het vergroten van de aandacht voor ondermijning in het bestuurlijke netwerk. Vanwege zwangerschapsverlof van onze huidige senior beleidsmedewerker zoeken wij een tijdelijke vervanger voor de duur van het zwangerschapsverlof.

Wat ga je doen?

  • Je adviseert de cvdK strategisch en beleidsmatig op het gebied van de aanpak van georganiseerde ondermijnende criminaliteit, zowel als het gaat om diens signaalfunctie als het opereren in het bestuurlijk netwerk;

  • Je signaleert relevante ontwikkelingen op het gebied van ondermijning en informeert de cvdK daarover. Je vertaalt dit naar concrete acties die de cvdK en het provinciebestuur kunnen en moeten nemen;

  • Je initieert en leidt verschillende projecten; variërend van het organiseren van (bestuurlijke) netwerkbijeenkomsten tot specifieke programma’s binnen andere provinciale beleidsthema’s zoals bijvoorbeeld recreatie/vakantieparken;

  • Je bouwt de weerbaarheid van de provinciale organisatie verder uit door bewustwording, kennis en handelingsperspectief van zowel ambtelijke collega’s als politiek ambtsdragers te vergroten;

  • Je opereert effectief in de bestaande gemeentelijke, regionale en landelijke netwerken rondom de aanpak van ondermijning en verstevigt de positie van de provincie Utrecht als samenwerkingspartner in deze netwerken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de aanpak van ondermijning en of weerbare overheid/binnen het veiligheidsdomein;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van inhoudelijke en strategisch bestuurlijke advisering.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal wo-bachelor niveau (20 punten);
5. Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van de aanpak van (ondermijnende) criminaliteit (30 punten); 
6. Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van de aanpak van ondermijning/criminaliteitsbestrijding binnen organisaties zoals de politie, het RIEC, het openbaar ministerie, gemeente, provincies, het ministerie van Justitie en Veiligheid of het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (50 punten).

Competenties
A. Persoonlijke eigenschappen

1. Je beschikt over een analytisch denkvermogen;
2. Je vindt het leuk om presentaties te geven/voor groepen te spreken en dat gaat je ook goed af;
3. Je bent een doorzetter en je weet gemakkelijk contacten te leggen en zo een netwerk op te bouwen;
4. Je hebt een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
5. Je bent proactief en signaalgevoelig: je ziet kansen, speelt in op ontwikkelingen;
6. Je kunt snel schakelen tussen verschillende thema’s.

B. Vaardigheden
1. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
2. Je werkt gestructureerd, gedisciplineerd en enthousiasmerend;
3. Je bent actiegericht, je kunt concrete doelen stellen en je hebt veel overtuigingskracht;
4. Je kunt goed met vertrouwelijke informatie werken.

C. Kennis
1. Je hebt kennis van de organisaties die actief zijn op dit domein;
2. Je hebt kennis van dit domein. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Is hybride werken mogelijk:  ja, waarbij de professional minimaal 2 dagen op kantoor is: daarvan is de maandag verplicht. Daarnaast moet de professional nog minimaal 1 andere dag op kantoor zijn.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 mei 2024 van 13;00 uur tot 17:00  uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.