thumbnail
thumbnail

Senior adviseur monitoring en evaluatie anders en duurzaam reizen

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120
20 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2024

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

14 nov 2023

Omschrijving van de opdracht
Goedopweg maakt Utrecht duurzaam bereikbaar. De regio is hét knooppunt van Nederland. Iedere dag reizen er meer dan een miljoen mensen. Wij helpen die drukte in goede banen te leiden. Want iedereen die zich in Utrecht wil verplaatsen – of dat nu is voor werk, wonen, studie of recreatie – moet dat makkelijk en prettig kunnen doen. En bovendien op een manier die de kwaliteit van leven beter maakt. Dus: minder auto’s, méér fiets en ov. Minder drukte in de spits, méér spreiding over de dag. Met vernieuwende, praktische en slimme oplossingen dragen we bij aan een gezonde toekomst voor de regio Utrecht. Om dat goed te doen, zorgen we dat we het overzicht hebben over alle mobiliteit in de regio. Wij werken zo veel mogelijk datagedreven en hebben inzicht in de oorzaken van de drukte. We weten wat de knelpunten zijn en de kansen voor verbetering. En vooral: wie we nodig hebben om die kansen te pakken. Vervoerders en werkgevers. Bewoners en winkeliers. Scholen en universiteiten. Ouders en sportclubs. We brengen mensen samen die kunnen helpen bij een oplossing. Want alleen samen werkt het écht. 

De organisatie 
Goedopweg is een samenwerking tussen de provincie Utrecht, de gemeenten Utrecht en Amersfoort, Rijkswaterstaat en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Monitoring en evaluatie is een belangrijke pijler van het programma. Het biedt inzicht in de resultaten (output) en effecten (outcome) in relatie tot de doelen van het programma. Dit levert betrouwbare sturingsinformatie voor projectleiders, de programmamanager en betrokken directeuren en bestuurders.

Opdracht
Jij wordt de senior adviseur op het gebied van monitoring en evaluatie (M&E). Taken die horen bij de rol van senior adviseur M&E zijn onder andere:

  • Adviseren over ex-ante effectinschatting deelprogramma’s;

  • Samen met deelprogrammamanager/ projectleider opstellen meetplannen;

  • Advies over inkopen onderzoeken;

  • Inhoudelijk advies over opzet van onderzoeken zoals vraagstelling enquêtes;

  • Leveren feedback op opgeleverde onderzoek rapportages;

  • Vertalen project output (bijvoorbeeld CRM-data) naar outcome (bijvoorbeeld automijdingen, CO2-reductie);

  • Verzamelen gegevens om trends en ontwikkelingen in mobiliteit te duiden;

  • Opstellen programmabrede evaluatierapporten en resultaten dashboards;

  • Aanspreekpunt M&E-zaken binnen het programma, naar de moederorganisaties, andere regio’s en landelijk (ministerie van IenW).

De senior M&E adviseur voert metingen (tellingen, enquêtes) in principe niet zelf uit. Metingen vinden deels plaats binnen de deelprogramma’s onder verantwoordelijkheid van de deelprogrammamanager, en moeten deels worden ingekocht bij onderzoeksbureaus. De uitvraag en begeleiding van onderzoeksbureaus valt binnen het takenpakket van de senior adviseur M&E.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar ervaring als adviseur/ onderzoeker op het gebied van de impact van gedragsbeïnvloeding binnen mobiliteit en duurzame mobiliteit
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het inkopen van impact onderzoek en het aansturen van onderzoeksbureaus:
4. Minimaal 3 jaar ervaring met het opstellen van monitoringsrapportages en -adviezen
5. Maximaal uurtarief van €120,- exclusief BTW / inclusief reiskosten;

Selectiecriteria
6. Minimaal 5 jaar ervaring als adviseur/ onderzoeker op het gebied van de impact van gedragsbeïnvloeding binnen mobiliteit en duurzame mobiliteit (40 punten);
7.  Minimaal 5 jaar ervaring met het opstellen van monitoringsrapportages en -adviezen (40 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het inkopen van impact onderzoek en het aansturen van onderzoeksbureaus (20 punten).

Geschiktheid en competenties

  • Je bent goed met cijfers, analytisch, handig met data/ICT;

  • Je bent communicatief vaardig en pro-actief;

  • Je werkt zelfstandig, maar wel samen;

  • Je straalt autoriteit uit vanwege je kennis en ervaring;

  • Je hebt bij voorkeur ervaring op het gebied van M&E binnen een complex (publiek)samenwerkingsverband;

  • Je kunt op maandagen aanwezig zijn op onze samenwerkingslocatie in Utrecht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 Bandbreedte tarief € 95,00 - € 115,00.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Vaste kantoordag is de maandag, in het provinciehuis Utrecht.
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op locatie in Utrecht op donderdag 30 november 2023, tussen 10 uur en 16 uur De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 oktober 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Senior adviseur monitoring en evaluatie anders en duurzaam reizen die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.